Katalizator H107025/T03 montowany był w latach 1997-2003 do samochodów marki Renault. Reaktor ten występuje w modelach Renault Laguna, Megane, Scenic i Espace w wersji benzynowej, z silnikiem 1.6, 1.8, 2.0.
Ten kolektorowy katalizator charakteryzuje się obłym kształtem i niewielkim rozmiarem. Jego waga jest stosunkowo niska i wynosi 0,27 kg, a długość tego urządzenia to około 40 cm. W naszym skupie za ten katalizator uzyskasz cenę wyższą nawet o 32% w porównaniu do cen konkurencji.
Cenę tego modelu poza promocją sprawdzisz tutaj.
Dziś pod lupę bierzemy samochód, który zasłynął jako pierwszy, rodzinny pojazd w Europie – Renault Espace.
Inspiracją i pomysłem na stworzenie samochodu Espace była ekscytacja amerykańskimi vanami. Pierwszym samochodem typu minivan był Chrysler Voyager, który zainspirował kolejne koncerny, poczynając od Renault w Europie, do stworzenia w pełni praktycznego samochodu.
Główną koncepcją było stworzenie dużego i przestronnego samochodu (stąd też nazwa modelu ESPACE- przestrzeń) pozwalającego na podróżowanie w komfortowych warunkach, szczególnie jeśli chodzi o rodziny wielodzietne. Nie trudno sobie wyobrazić, że wypuszczenie na rynek samochodu o jednobryłowej konstrukcji nadwozia, będzie skazane na wieloletni sukces.
Pierwsze prace i produkcja samochodów Renault Espace rozpoczęły się w latach 1984-1991 przy współpracy Renault i Mantra.
Choć w pierwszym miesiącu udało się sprzedać tylko 9 modeli, to jednak konsumenci bardzo szybko zdali sobie sprawę z korzyści wynikających z posiadania samochodu typu MPV.
Duża wielkość, ostre kształty samochodu, przednie, skośne światła z pomarańczową obudową, a także mocno przeszklona część pasażerska są wyróżnikiem pierwszej wersji modelu Espace z roku 1984.
W roku 1988 model Espace przeszedł delikatny facelift, w którym zostały zmienione reflektory, starsza wersja została zastąpiona pochylonymi światłami wraz z wyraźną obudową wskaźnika.
Istotną zmianą było wprowadzenie modelu z napędem na cztery koła o nazwie Quadra.
Ogromny sukces samochodu można dostrzec na podstawie naruszeń praw własności intelektualnej Renault wraz z kopiowaniem pionierskiego modelu Espace w Brazylii przez Forda Grancar oraz Toni Bianco pod własną nazwą Grancar Futura. Oczywiście, z wiadomych przyczyn marka nie zrealizowała zamierzonych celów, wyprodukowano jedynie 159 pojazdów o tej nazwie, a w roku 1991 produkcja Futury dobiegła końca.
ESPACE II
Kolejna produkcja, ulepszonych wersji minivana została rozpoczęta w styczniu 1991 roku. Po siedmiu latach od wprowadzenia na rynku pierwszego modelu przyszedł czas na zupełnie nowy design. Pojazd zwiększył swoją długość, zastosowano konstrukcję od Renault 25 do układu przedniego zawieszenia, zmieniono wygląd deski rozdzielczej, wprowadzono nowy silnik benzynowy o pojemności 2.85 l i mocy 150 KM, nowy wygląd dotyczył również wyposażenia foteli w zagłówki.
Z okazji 10- lecia produkcji flagowego modelu jednobryłowca, Renault zaprezentował samochód o nazwie Espace F1, aby uczcić dziesiątą rocznicę Espace oraz zaangażowanie Renault w wyścigi Formuły 1.
Zasilanie Espace F1 miało moc 800 KM. Silnik i przekładnia pozwoliły na przyspieszenie od 0-100 km w przeciągu 2,8 sekundy, od 0-200 km w czasie 6,9 sekundy, a maksymalna prędkość tego samochodu to 312 km /h.
Na sportowy wygląd samochodu miał wpływ zmieniony wygląd nadwozia, jak i zastosowanie włókna węglowego w podwoziu w połączeniu z karoserią Espace z serii Carbon.
Obecnie rocznicowy model samochodu można zobaczyć w Muzeum Matra we Francji.
Kolejna, III wersja samochodu Espace była produkowana w latach 1996-2002, to właśnie w tej wersji modelu był wykorzystywany katalizator H107025, o którym jest ten artykuł.
Trzecia generacja rodzinnego modelu Renault pojawiła się w grudniu 1996 roku. W tych latach Renault Espace posiada już sporo, dobrze zorganizowanych konkurentów. Ta generacja to krok ku przyszłości. Futurystyczny wygląd zapewnia zmienione wnętrze samochodu m.in. wydłużona i centralnie zamontowana deska rozdzielcza, cyfrowy prędkościomierz i radio, a także wbudowany wyświetlacz CD. W roku 1997 pojawił się powiększony model o nazwie Grand, w którym zaczęto wprowadzać długi rozstaw osi zapewniając tym samym możliwość pomieszczenia aż 7 osób w samochodzie .
Do roku 2002 wyprodukowano 365 200 egzemplarzy modelu.
W latach 2002-2014 pojawiła się IV generacja modelu, która pobiła na łopatki konkurentów. W listopadzie 2002 roku pojawił się kompletnie dopracowany model Renault Espace. Styl, który został wyrażony w IV generacji tego modelu nadał nowy kierunek projektowania samochodów marki Renault. Model produkowany w tych latach w 90 proc. składał się z materiałów nadających się do recyclingu. Samochód posiada liczne tworzywa redukujące masę co zdecydowanie przyczyniło się do ekonomiczności samochodu poprzez zmniejszenie zużycia paliwa. Radykalna zmiana stylizacji nawiązująca do modeli Vel Satis i Avantime spowodowały, że model Espace wszedł na wyższy poziom.
Renault Espace w IV generacji przeszedł, aż trzy fazy zmian liftingowych.
Pierwsza z nich została dokonana w roku 2006, gdzie oferta produktowa została wzbogacona o modele z silnikami dCi o pojemności 2.0 i 3.0 litra.
Kolejna modernizacja została przeprowadzona w 2010 roku, gdzie zaprezentowano niewielkie zmiany zewnętrzne samochodu, oświetlenia LED, a także ulepszonym wyposażeniem wnętrza.
Ostateczna faza przemiany IV generacji modelu miała na celu wprowadzenie, zmian, które spełniałyby francuskie przepisy dotyczących emisji CO2. W tym celu wprowadzono nowe silniki dCi 2.0. Zmiana stylistyki samochodu miała nawiązywać do koncepcji projektu „ uczucia rodziny” jak sama nazwa wskazuje, założeniem projektu było poczucie komfortu i bezpieczeństwa rodzin podczas jazdy. W testach bezpieczeństwa Euro NCAP otrzymał 5 gwiazdek dla osoby dorosłej i 2 dla pieszego.
Renault Espace IV generacji otrzymał wiele pozytywnych recenzji i jest określany jako jeden z najlepszych pojazdów w klasie dużych MPV.
Obecnie na rynku światowym można zakupić model V generacji, który do sprzedaży wszedł w roku 2014. To co go wyróżnia, to przede wszystkim fakt, że nie jest już samochodem typu dużego minivana, a zamiast tego przyjmuję formę średniej wielkości luksusowego crossovera.
Nie ulega wątpliwości fakt, że celem tego samochodu jest połączenie właściwości SUVa i VANa.
Architektura samochodu oparta jest na pojazdach z rodziny Renault-Nissan Common Modul opracowanej przez Renault i Nissan.
Najnowszy model Espace oferuje nowoczesną wersję systemu informacyjnego Renault R Link 2, posiada sterowanie głosowe, wbudowaną nawigację, radio wraz z funkcją bluetooth, wspomaganie nagłego hamowania, ostrzeżenie o opuszczaniu pasa ruchu oraz rozpoznawalnie znaków drogowych wraz z alertami ograniczenia prędkości. Renault Espace V generacji ma również radarowy tempomat adaptacyjny oraz aktywne hamowanie awaryjne.
System informacyjny posiada czujniki 360 stopni, wbudowana kamera pozwana na cofanie i parkowanie bez użycia rąk.
Espace posiada również kilka wad, na które warto zwrócić uwagę.
Często można spotkać się z opinią na temat upadającej elektroniki w samochodzie. Najczęstsze problemy dotyczą karty kodowej, dzięki której możliwe jest uruchomienie pojazdu. Pierwsze oznaki usterek są sporadyczne, jednak od początku warto zwracać uwagę na drobnostki, ponieważ zaniedbanie może doprowadzić do całkowitego unieruchomienia pojazdu. Koszt zakupu nowej karty to około 1000 zł, naprawa jej wynosi około 100-150 zł. Nie warto zatem zwlekać.
Pomimo wad w elektryczności pojazdy cieszą się popularnością. Ich 35 -letnia obecność na rynku jest tego największym dowodem.