Każda ze stacji demontażowej, po dokonaniu rozbiórki pojazdów, uzyskuje z nich zużyte katalizatory, za które bierze odpowiedzialność. Katalizatory te muszą zostać poddane recyklingowi, w wyniku którego odzyskane zostaną metale szlachetne. Dzięki naszej współpracy z Unimetal Recycling – największym recyklerem tej części samochodowej w Polsce, zarówno skup i przerób oraz analiza laboratoryjna odbywają się na miejscu. Jak już się pewnie domyślacie to oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy.

Zdrowe relacje biznesowe w praktyce odbioru katalizatorów

Często wspominamy Wam o Zdrowych Relacjach Biznesowych. Dzisiejszy dzień i dostawa, która dotarła do naszej siedziby z samego rana, pokazuje nam w praktyce, jak duże znaczenie ma wybór odpowiedniej firmy do współpracy.

Każda ze stacji demontażowej, po dokonaniu rozbiórki pojazdów, uzyskuje z nich zużyte katalizatory, za które bierze odpowiedzialność. Katalizatory te muszą zostać poddane recyklingowi, w wyniku którego odzyskane zostaną metale szlachetne. Dzięki naszej współpracy z Unimetal Recycling – największym recyklerem tej części samochodowej w Polsce, zarówno skup i przerób oraz analiza laboratoryjna odbywają się na miejscu. Jak już się pewnie domyślacie to oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy.

Dzisiaj z samego rana odebraliśmy od jednej z większych stacji demontażu pojazdów sporą partię katalizatorów. Waga dostawy to około 8 000 kg.

Dostawa ta została umówiona już 10 dni temu. Katalizatory przyszły do nas odpowiednio oznaczone za pomocą naklejek z numerami, co uprościło nam sporządzenie dokumentacji.

Nasza rola tkwi teraz w przerobieniu katalizatorów i dokonaniu analizy zawartości pierwiastków szlachetnych w dostarczonych urządzeniach. Zostaną one rozebrane za pomocą nożyc hydraulicznych, następnie odzyskany z nich monolit trafi do młynów kulowych gdzie materiał zostanie dokładnie zmielony.

Międzyczasie nasi Kontrahenci otrzymują od nas zaliczkę. Monolit z kolei trafia do laboratorium, w którym dokonujemy analizy za pomocą spektrometru ICP MS. Ten wskazuje precyzyjnie ilość platyny, palladu i rodu. Ostateczną cenę uzyskujemy właśnie na podstawie wyników analizy, oraz aktualnych kursów metali na giełdzie światowej (kitco). Przewidujemy jednak, że dowieziona dzisiaj partia warta będzie około 400 000 zł – 600 000 zł. Na ostateczną wycenę jak widzicie musimy jeszcze trochę zaczekać.

Takie ilości zużytych części przywożą najlepsze i największe stacje demontażu pojazdów. Przy tak dużych dostawach muszą zatem wybierać najlepszych odbiorców, którzy zadbają o ich recykling i zaoferują najlepsze ceny. Im więcej katalizatorów, tym większe znaczenie ma wybór sprawdzonego skupu i recyklera.

Dlaczego  ? Wyobraźcie sobie że na każdym z katalizatorów otrzymaliby choćby o kilkanaście złotych mniejszą stawkę i przemnóżcie to przez ilość katalizatorów jaką widzicie na poniższych zdjęciach. Różnica w ostatecznej kwocie byłaby zatem kolosalna.

Dlatego właśnie spotykamy się na co dzień z taką zależnością : najlepsi zawsze szukają najlepszych.

Dlatego właśnie naszym Kontrahentom opłacało się przyjechać właśnie do nas. Ponieważ mają świadomość, że tylko w tak dużym i rozwiniętym przedsiębiorstwie, które nie tylko skupuje, ale i dokonuje przerobu oraz analizy z pomocą własnego laboratorium otrzymają najlepsze z możliwych warunków. Sukces tkwi nie tylko w omijaniu pośredników, ale i w zdrowych relacjach biznesowych, na które stawiamy.  Zarówno nasi Kontrahenci z kasacji, jak i my jesteśmy usatysfakcjonowani współpracą. Czy można chcieć więcej w prowadzeniu biznesu ? 🙂