Katalizator 1J0178EBCL to katalizator pochodzący z Volkswagena Golfa IV (1J1). Jego waga to 1,27 kg. Długość sięga 45 cm. Charakteryzuje się ciemnobrązową barwą, oraz podłużnym kształtem. Katalizator ma niesymetryczną obudową. Z jednej strony ma przymocowaną pokrywę z kilkoma otworami.

Volkswagen – katalizator 1J0178EBCL

Katalizator 1J0178EBCL to katalizator pochodzący z Volkswagena Golfa IV (1J1). Jego waga to 1,27 kg. Długość sięga 45 cm. Charakteryzuje się ciemnobrązową barwą, oraz podłużnym kształtem. Katalizator ma niesymetryczną obudową. Z jednej strony ma przymocowaną pokrywę z kilkoma otworami.

Volkswagen Golf IV (1J1) – to czwarta generacja tego kompaktowego samochodu. Produkowany był w latach 1997 – 2006 przez niemiecki koncern Volksvagen AG.


Foto: https://autodata24.com/volkswagen/golf/golf-iv-1j1/details

Premiera modelu miała miejsce w 1997 roku we Frankurcie, gdzie odbywały się targi motoryzacyjne. Zaprojektowany przez Hartmuta Warkussa, który pracował wcześniej dla marki Audi. To co odróżniało czwartą generację od poprzednika, to bardziej opływowy kształt, ocynkowane nadwozie oraz większa masywność. W 1998 roku na rynek wprowadzono wersję sedan o nazwie Bora, a także pierwszego golfa z napędem na cztery koła, a w 2000 r. pierwszy model z 6-biegową skrzynią.
Warto wspomnieć tu również o wersji R32, która była w stanie osiągnąć prędkość 250 km/h. W 2004 roku natomiast, linię produkcyjną opuściła wersja limitowana W12, wyposażona w silnik o pojemności 6 litrów. Auto osiągało moc 600 KM i prędkość 340 km/h. Limitowana wersja liczyła zaledwie 600 egzemplarzy.
To właśnie z czwartej generacji wywodzi się najdroższy Golf, który został sprzedany za kwotę 188 938 Euro w 2005 roku, na aukcji. Osiągnięto tak wysoką cenę, ponieważ jego pierwszym właścicielem był papież, Benedykt XVI.
Auto można było zakupić w wersji sedan, cabrio, kombi (od 1999 r) Mimo braku zaawansowanych rozwiązań technicznych ani wyszukanego designu, model cieszył się dużą popularnością. Łącznie wyprodukowano niecałe 5 milionów egzemplarzy Golfa IV. Na polskim rynku wciąż odnaleźć można wiele powypadkowych egzemplarzy, w bardzo złym stanie technicznym, a rozpiętość cenowa na portalach ogłoszeniowych jest dość duża. Ceny zaczynają się od 3 tysięcy, a kończą nawet na 40 tysiącach.
Auto wciąż polecane jest przez wielu mechaników, ze względu na ich tanią eksploatacje i serwisowanie. Części zamienne są łatwe do pozyskania od ręki i tanie, a mechanicy nie mają problemów z naprawą. Panuje również przekonanie, że tylko awaria silnika jest w stanie unieruchomić to auto.
Do największych zalet modelu należą prostota, solidnie wykonane zawieszenie oraz trwałość. Po zakończeniu produkcji modelu, w 2006 roku, podczas targów Montevideo MotorShow światło dzienne ujrzała brazylijska wersja modelu.