Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizatory KT0138/A2024901136/VBEHBE5172702110 wykorzystywane są  przez niemiecką markę Mercedes. Posiadają niesymetryczny, płaski kształt oraz liczne poprzeczne wypukłości na pokrywie. Wyloty ułożone są na różnych płaszczyznach. Jeden ulokowany jest z boku, drugi skierowany z kolei pod kątem ku górze, stanowiąc niejako przedłużenie katalizatora. Ich długość nie przekracza 45 cm, za to waga wynosi 1,74 kg. Cena detaliczna w dniu 8 marca 2019 r. wynosi…

Katalizator KT0138

Katalizatory KT0138/A2024901136/VBEHBE5172702110 wykorzystywane są  przez niemiecką markę Mercedes. Posiadają niesymetryczny, płaski kształt oraz liczne poprzeczne wypukłości na pokrywie. Wyloty ułożone są na różnych płaszczyznach. Jeden ulokowany jest z boku, drugi skierowany z kolei pod kątem ku górze, stanowiąc niejako przedłużenie katalizatora. Ich długość nie przekracza 45 cm, za to waga wynosi 1,74 kg. Cena detaliczna w dniu 8 marca 2019 r. wynosi 1 359 zł (315,90 EUR). W punktach skupu DS AUTO przyjmowane są za cenę około 23 % wyższą niż w innych skupach. Często otrzymujemy od naszych Klientów sygnały, że cena tego modelu bywa mocno zaniżana.

Te ceramiczne katalizatory wykorzystywane były w modelach Mercedes Benz W 163 w roku 1999. Produkowane przez firmę Zeuna Starker.

Mercedes Benz W 163 to samochód luksusowy klasy ML. Jest pierwszym SUV-em marki.  Jest też pierwszym Mercedesem, którego produkcja miała miejsce w Vance w pobliżu Tuscaloosa (w stanie Alabama w USA). Aby nie stosować nazewnictwa, którego używa BMW, postanowiono, aby symbol M zamienić na ML. Należy do pierwszej generacji i po raz pierwszy pokazano go światu w 1997 roku we Frankfurcie podczas salonu motoryzacyjnego. Zadebiutował wówczas także w USA.

Produkcja trwała od 1997 do 2005 roku. W 2001 roku zdecydowano się na facelifting, który zaowocował modyfikacją wyglądu tylnych lamp, a także dołączeniem kierunkowskazów w lusterkach.

Posiada wysoką zdolność holowania, co jest typowe dla tego rodzaju nadwozia. Świetnie nadaje się do ciągnięcia ciężkich przyczep. W roku 1998 auto zdobyło zaszczytny tytuł North American Truck of the Year. Gama silników składała się z 6-ściu wersji benzynowych, z których za najlepszy uznać można by wersję ML55 AMG. Prędkość maksymalna jaką można było osiągnąć przy nim to 235 km/h, a czas rozpędzania „do setki” wynosi 6,8 s. Były dwie wersje wysokoprężne – ML270 CDI  oraz ML400 CDI. SUV-y udostępniały od 5 do 7 miejsc z opcjonalnym trzecim rzędem. Projektanci dość mocno postawili na bezpieczeństwo. Klasa M jako pierwsza wyposażona była w elektroniczną kontrolę stabilności. Jest to system zaprojektowany by wykrywać utratę kontroli kierowcy nad autem i podejmować automatyczną interwencję poprzez selektywne hamowanie. Auto wyposażono także w przednie i boczne amortyzatory, które potrafią wykrywać obecność pasażera na przednim siedzeniu, co sprawiło, że model W 163 osiągnął najwyższe możliwe oceny w testach zderzeniowych. Aby ułatwić jazdę w ciężkich warunkach terenowych oraz doskonale by spisywał się dobrze na śniegu, wyposażono go w czterosuwowy elektroniczny układ trakcyjny – 4-ETS.

Warto wspomnieć, że auto w czerwcu 2002 roku posłużyło do zbudowania papamobile dla Jana Pawła II. Później służył on również jego następcy – Benedyktowi XVI. Pojazd wyposażono w kuloodporną szybę, w kabinie zamontowano klimatyzację, a silnik wzmocniono, by na wypadek zagrożenia mógł osiągnąć prędkość 170 km/h.

Pierwsza generacja została zastąpiona przez Mercedes Benz W 164 w 2005 roku.

Łącznie, od 1997 roku do kwietnia 2011 roku wyprodukowano 1 170 000 egzemplarzy klasy ML. W 163 był najpopularniejszym modelem Mercedesa w tej klasie. Sprzedano prawie 500 tys. egzemplarzy.

Jakie są opinie użytkowników dotyczące jazdy ?

Zdecydowanie odradzają wersję z silnikiem wysokoprężnym. Należy liczyć się wówczas z większym ryzykiem awarii przepływomierza, turbosprężarki czy wtryskiwaczy. Piętą achillesową modelu jest jednak zawieszenie oraz uwaga… zapychające się katalizatory, co sprawia, że zimny silnik gaśnie zaraz po odpaleniu.

Jeśli i Wy macie podobny problem, nie martwcie się ! Pamiętajcie aby swój zapchany katalizator sprzedać w jednym z najbliższych punktów skupu.

Cennik pozostałych katalizatorów z marki, znajdziecie tutaj.