Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator K2AI z modelu Kia Sephia i Kia Shuma

Katalizatory z oznaczeniem K2AI należą do katalogu marki Kia/Hyundai.

Cechuje je niezwykle prosta bryła, w której część wylotowa nie jest wyodrębniona. Pokrywa jest płaska, ośmiokątna, zawiera liczne perforacje ułożone w jednym pasie ciągnącym się przez środek obudowy. Ranty wyraźnie odznaczają się od reszty. Model mierzy 38 cm długości i 17 cm szerokości, co nadaje części prostokątny kształt. Numery są łatwe do odszukania. Zlokalizowane są na środku pokrywy i wybite zostały pośród wspomnianych otworów.

Aktualną wartość możecie poznać rejestrując się w catalogu i kontaktując się z wybranym punktem skupu, który dokona aktywacji konta.

Katalizator K2AI z Kia Sephia

Katalizator montowany był w 2000 r., w układach wydechowych modeli – Kia Sephia, Shuma w wersjach silnikowych 1.5 w benzynie.

Kia Sephia (na niektórych rynkach kojarzona jako Kia Mentor) to kompaktowy samochód produkowany przez południowokoreański koncern Kia Motors pomiędzy 1992 a 2003. Powstały dwie generacje – pierwsza, oferowana w latach 1992-1998 i druga w latach 1998-2003. Jego zamiennikiem jest Kia Cerato.

Kia Sephia 1998 r, źródło: internet

Produkcja rozpoczęła się jesienią 1992 r. w Hwaseong w Korei , a następnie w Europie i USA na początku 1994 r. Bazą projektu była Mazda 323 z serii BG, która weszła na rynek w 1988 roku. Początkowo Sephia była dostępna tylko jako notchback, co ograniczało grupę kupujących.

Wraz z obszernym faceliftingiem latem 1994 r., dodano wariant hatchbacka („Sephia Leo” na niektórych rynkach). Wariant został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Tokio w 1993 r., ale zarząd koncernu zdecydował się wprowadzić go później. Nowy model otrzymał bardziej nowoczesny przód i wnętrze dostosowane do Kia Clarus. Po raz pierwszy dostępne były ABS i przednie poduszki powietrzne pasażera. Przeprojektowano kratki i tylne światła, a egzemplarze na rynek USA zostały wzbogacone o nowy 1.8-litrowy czterocylindrowy DOHC BP stosowany w Mazda Familia (BG). Kia zaprezentowała także koncepcyjną wersję „Kii Sephia Cabrio”.

Dostępne silniki to modele serii B, o pojemności 1.5 litra o mocy 59 kilowatów (79 KM), 1.6 litra 78 kilowatów (105 KM) i jednostka z  Mazdy – 1.8 litra BP 91 kilowatów (122 KM) od 1994.

Kia Sephia, źródło: internet

Sephia okazała się bardzo udanym autem. Sprzedała się w ilości ponad 100 000 w pierwszym pełnym roku na rynku krajowym. Była to pierwsza Kia, która została eksportowała do Stanów Zjednoczonych.

Sephia była dostępna z oznaczeniami wyposażenia: SLX (podstawa, rozpoznawalna przez niemalowane zderzaki), GTX i GLX. Ten ostatni był bardziej nazwą modelu, ponieważ był identyczny z linią GTX, ale obejmował silnik o pojemności 1.8 litra. Wariant SLX zawierał opcję ABS, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, zdalne sterowanie radiowe i ogrzewanie tylne poprowadzone pod przednimi siedzeniami, a także światła wewnętrzne z lampkami do czytania, fotel kierowcy z regulacją wysokości i tylne zagłówki.

Kia Sephia, źródło: internet

Druga generacja zadebiutowała w 1998 roku i była dostępna tylko jako model notchback pod nazwą Sephia. Towarzyszył jej wizualnie niezależny model hatchback, który został wprowadzony w USA pod nazwą Spectra. Jednak w Niemczech oba były od samego początku sprzedawane jako Kia Shuma.

Kia Shuma, źródło: internet

Kia Shuma to samochód produkowany przez Kia Motors od 1998 do 2003 roku. Jest to pięciodrzwiowa wersja Sephii 2, która odniosła sukces w Europie. Shuma zyskała popularność w zachodniej części Europy -we Francji, Belgii, Holandii, Luxemburgu. Powodem, dla którego u nas Shuma jest tak mało znana, jest brak silników diesla.

Podczas gdy poprzednia Sephia miała dwa silniki (jeden 1,5 88 KM i jeden 1,8 119 KM), Shuma oferuje teraz tylko jeden: 1.6-zaworowy, czterocylindrowy 1.6 o mocy 101 KM.