Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizatory C162 – na rynku skupowym jest ich na prawdę sporo. Warto więc dowiedzieć się w jakim aucie są montowane. Zapraszamy na artykuł !

Katalizator C162

Katalizatory o numerze C162 wykorzystywane są przez markę Renault. Znane są z dość prostego i płaskiego kształtu. Pokrywa posiada na środku 4 poprzeczne wgłębienia. Posiada niesymetrycznie ułożone wyloty – jeden z nich skierowany jest ukośnie w górę. Obudowa ma dużą tendencję do korozji. Katalizator mierzy około 38 cm długości, a jego waga to nieco ponad 1,2 kg. Jego cena detaliczna na dzień 18.01.2019 r. wynosi 523,80 PLN (121,50 EUR). Tutaj możecie sprawdzić jak cena w naszym skupie (i skupach partnerskich) ma się do cen innych skupów na rynku oraz sprawdzić gdzie najbliżej możecie sprzedać ten i inne modele katalizatorów.

Katalizatory te wykorzystywane są przez markę Renault w produkcji tak znanych samochodów jak Clio i Kangoo. C162 montowano w pojazdach z napędem benzynowym i wersjach silnikowych 1.2 oraz 1.4 głównie w 2001 roku.

Chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o powyższych modelach ? Zapraszamy do dalszej części artykułu.

Renault Clio jest popularnym modelem miejskim, francuskiego koncernu Renault. Pierwsza generacja powstała w 1990 roku i  powstała by zastąpić wersję Renault 5, produkowanego od 72’ roku. Auto bardzo szybko zyskało dobrą sławę i stało się ulubieńcem pism motoryzacyjnych, które w kilka miesięcy po premierze okrzyknęły go „Samochodem Roku”.

W pierwszych latach produkcji oferowano wyłącznie silniki o bardzo niskiej pojemności – 1.1, 1.2 czy 1.4. Dopiero w późniejszym okresie, pod koniec dekady wprowadzono większy wybór i jednostkę 2.0 (F7R). Drugą generację wprowadzono na rynek samochodowy w 1998 roku – osiem lat po wejściu pierwszej, udanej. Samochód pojawił się w zupełnie nowej wizualnie stylistyce. Druga generacja posiadała bardziej opływowe i nowoczesne kształty. Sporo uroku dodały mu nowe przednie reflektory oraz skrócenie przodu. Podobnie jak pierwszą generację, także i tą podzielono na tzw. „Fazy”. Im późniejsza, tym bardziej opływowe i gustowne kształty model przyjmował. Warto wspomnieć tu o 2001 roku, w którym powstała wersja V6, do której zapożyczono silnik z modelu Laguna. Pojazd ten charakteryzował się mocą 230 KM oraz  6,4- sekundowym przyspieszeniem „do setki”. Generacja III pojawiła się w 2005 roku, a za moment jej prezentacji wybrano znane targi motoryzacyjne we Frankfurcie. Do jego budowy posłużyła płyta podłogowa z Nissana. Najpierw powstała wersja nadwozia hatchback, później dołączył do niego kombi, któremu nazwali kojarzoną chyba przez większość nazwę „Grandtour”. W 2007 z kolei, światło dzienne ujrzała sportowa wersja F1 Team R27.

Auto miało w sobie moc 197 KM i specyficzny wygląd – żółto-czarne odcienie nadwozia.

Dwa lata później, fazę drugą tej generacji zmodernizowano, upodabniając do Renault Megane. Powstało aż 19 wersji wyposażeniowych. Przy projekcie trzeciej generacji skupiono uwagę na bezpieczeństwie. Wykorzystana została cała wiedza francuskich inżynierów na temat rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, tak by zagwarantować modelowi jak najwyższą kategorię podczas testów zderzeniowych. Renault Clio IV weszło na rynek w 2012 i zostało pokazane światu na paryskich targach. Zaprojektowane zostało przez Laurensa van der Ackera, który nadał mu zmysłowy kształt dzięki odpowiednio umieszczonym wcięciom w karoserii. W 2018 z kolei, na drogach pojawiła się najnowsza, piąta generacja Clio.

Skąd wzięła się ta nazwa ? Otóż twórcy nazwy zainspirowali się piękną, grecką muzą historii imieniem Klio.

Renault Kangoo – ten znany wszystkim francuski samochód osobowo-dostawczy produkowany jest przez Renault od 1998 roku. Mimo, że na rynku motoryzacyjnym funkcjonuje już 21 lat, to dotychczas powstały wyłącznie dwie generacje produkowane do dziś, choć teraz już tylko na rynek Ameryki Południowej. Zaliczane do segmentu kombivanów.

Auto miało swoją premierę w 1997 roku w Genewie. Powstało, by stanowić odpowiednik Citroena Berlingo oraz Peugeota Partnera. Jego największa zaleta, która decyduje o jego funkcjonalności spora przestrzeń i objętość załadunkowa, która wynosi od 600 do 3 500 l (Express).

Funkcjonalność i wygodę korzystania zwiększa również możliwość prostego demontażu foteli czy dowolne modyfikowanie położeniem kratki chroniącej przez wożonym załadunkiem. Również jego ładowność jest zadowalająca jak na auto dostawcze – wynosi od 625 kg do 800 kg w przypadku wzmocnionej wersji. Posiada także sporą ilość schowków oraz wersję z drzwiami, które można otwierać na boki (pod kątem 180 stopni).

Jest niewątpliwie najlepiej sprzedającym się osobowo-dostawczym kompaktem. Auto tak naprawdę nadaje się nie tylko przy prowadzeniu firmy ale i do wyjazdów rodzinnych z dużą ilością bagażu.

Największe zalety modelu to spora funkcjonalność, duża gama silników do wyboru oraz dobra widoczność. Do najczęściej wymienianych wad z kolei należą spory hałas przez brak odpowiedniego wytłumienia, konieczność częstych wymian pompy i rozrusznika oraz kiepska jakość wykończenia.

Na koniec całkiem sympatyczna reklama modelu Kangoo, w której wzięli udział znane z bajek postacie : Wallace & Gromit.

Jesteście ciekawi ile kosztują inne modele pochodzące od Renault ?

Koniecznie odwiedźcie nasz cennik 🙂