Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator 5W93-5E214-FA z Jaguara XJ

Katalizator o numerze 5W93-5E214-FA wykorzystywany był w budowie układów wydechowych marki Jaguar.

Jego wygląd cechują dwa symetrycznie ułożone wyloty oraz trapezowa obudowa części właściwej z wkładem. Jego długość wynosi ok. 56 cm, a szerokość 16 cm, z kolei waga wkładu szacowana jest na 0,78 kg.

Jednym z modeli w których można spotkać ten katalizator jest Jaguar XJ z silnikiem 2,7 D z roku 2008. Aktualną wycenę za katalizatory można uzyskać kontaktując się z wybranym punktem skupu.

Katalizator 5W93-5E214-FA z Jaguara XJ

Jaguar XJ to seria pełnowymiarowych luksusowych samochodów produkowanych przez brytyjskiego producenta samochodów Jaguar Cars (coraz Jaguar Land Rover w 2013 roku) od 1968 do 2019. Od 1970 roku był to flagowy, czterodrzwiowy model Jaguara. Nazwa samochodu jest skrótem od „Experimental Jaguar” i powstała jeszcze w fazie tworzenia prototypów auta. Jaguar XJ był następcą serii modeli S-Type, 420 i Mark 2.

Jaguar XJ, źródło: internet

Po raz pierwszy został zaprezentowany w 1968 roku. Model był szeroko reklamowany w niezliczonych mediach i głośnych wystąpieniach. Według słów Sir Williama Lyonsa, miał być najlepszym dotychczasowym modelem tej firmy.

Wyposażony został w rzędowe silniki sześciocylindrowe o pojemnościach 2792 cm³ i mocy 180 KM, oraz 4235 cm³ o mocy 245 KM. Obydwa silniki zasilane były przez dwa gaźniki. W 1972 roku pojawił się na rynku model XJ12 –  napędzał go potężny, paliwożerny silnik V12 o pojemności 5343 cm³ i mocy 309 KM. Łącznie powstało 82 126 sztuk XJ pierwszej serii, z czego  3.235 sztuk XJ12.

Właściwy model, z którego pochodzi opisywany w artykule katalizator – XJ (X350) produkowany był w latach 2003-2007.

Jaguar XJ, źródło: internet

W 2003 roku Jaguar przedstawił przeprojektowaną, trzecią generację XJ, kontynuując oznaczenie modelu XJ8. Samochód nazwany wewnętrznie jako X350, miał całkowicie aluminiowe nadwozie i podwozie, nowy silnik V8, a także większą przestrzeń wewnętrzną i bagażową. Był to pierwszy Jaguar XJ, który został całkowicie zaprojektowany jako własność Forda i wykorzystywał elektronikę oraz systemy sterowane komputerowo pochodzące od istniejących dostawców partnerskich lub produkowane bezpośrednio przez Forda.

Wbrew częstym opiniom, nawet wówczas gdy marka pozostawała pod wpływem Forda, nie straciła nic ze swego charakteru i stylu. Pozostały typowe, owalne lampy, opływowa sylwetka, sportowa zadziorność i to „coś”, co wyróżnia model na tle innych. Warto wspomnieć, że auto powstawało w czasach, gdy wielkie koncerny podążały w kierunku high – tech.  Jaguar nie zrezygnował wówczas z klasycznego stylu i swoich tradycji.

Jaguar XJ, źródło: internet

XJ pozostaje bez wątpienia jednym z najpiękniejszych aut w dziejach motoryzacji – nie tylko europejskiej. Auto wykonano w dużej mierze ze stopów aluminium. Klasyczna sylwetka z wyrazistą, długą maską i odznaczającym się tyłem, wyróżniały X350 na tle niemieckiej szarzyzny. Chromowane akcenty, wielkie aluminiowe felgi i masywne  zderzaki, które dodatkowo potęgowały wrażenie ogromności, czyniły z XJ-ta obiekt westchnień wielu mężczyzn w tamtym czasie.

Wnętrze cechuje prostota i klasyka – tradycyjne zegary, kokpit wykończony w drewnie i szykowne, skórzane fotele. Dzięki temu kierowca może poczuć, że to on sprawuje kontrolę nad autem a nie nowoczesna elektronika.

Trochę o tym co pod maską…

Silnik V8 był oferowany w większych pojemnościach 3,5 i 4,2 litra, a także w wersji z doładowaniem. Oferowano również 3,0-litrowy silnik V6 (ani benzynowy, ani wysokoprężny silnik V6 nie był dostępny na rynkach amerykańskich). Zainstalowano nową sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, która była lżejsza i oferowała lepszą ekonomię dzięki blokowaniu wszystkich biegów i większym rozpiętości przełożeń.

Zawieszenie pneumatyczne zostało zamontowane z przodu oraz z tyłu, zapewniając adaptacyjne tłumienie, a także samopoziomowanie z tyłu. Dynamiczna kontrola stabilności oraz kontrola trakcji były standardem. Oferowano adaptacyjny tempomat oparty na radarach.

Standardowym wyposażeniem była również dwustrefowa klimatyzacja i czterostrefowa dostępna w modelach z długim rozstawem osi. Opcjonalny interfejs z ekranem dotykowym, nawigacja satelitarna, system audio Alpine oraz telefon Bluetooth. „Jaguar Voice” oferował sterowanie głosowe wieloma funkcjami.

Jaguar XJ, źródło: internet

XJ (X358)

Zmodyfikowana wersja X350 została wypuszczona pod koniec lutego 2007 r. Ze zmienioną dolną osłoną chłodnicy, widocznymi sztucznymi bocznymi wlotami powietrza, małym spojlerem w pokrywie bagażnika i zmienionymi siedzeniami.