Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator 30865248 z VOLVO S40

Katalizator o numerze  30865248 z Volvo, charakteryzuje niesymetryczna forma prostokąta.  Po obu stronach posiada wyloty o walcowatym kształcie. Jego długość to ok. 60 cm, a najczęściej spotkać ten katalizator można w modelach Mitsubishi oraz Volvo.  Aktualną wycenę za ten model katalizatora można sprawdzić na stronie katalizatora.

Katalizator 30865248 z Volvo S40

Po raz pierwszy Volvo S40 zostało zaprezentowane w roku 1995. Ze względu na wersję nadwozia można wyróżnić dwie nazwy pojazdu. Model S40 symbolizował 4 drzwiowy sedan, z kolei wersja kombi prezentowana była pod nazwą V40. Volvo S40 to samochód kompaktowy sprzedawany i produkowany przez szwedzkiego producenta Volvo Cars.

Pierwsza generacja modelu została wprowadzona w 1995 roku i trwała do roku 2004.  Model ten należy do klasy średniej segmentu D. W ofercie Volvo model S40 zastąpił takie modele jak 440 i 460. Jego produkcja w pierwszej fazie rozwoju odbywała się w Holandii w fabryce NedCar.
Pojazd został zbudowany przy współpracy szwedzko-koreańskiej dwóch marek poprzez wykorzystanie jednej i tej samej płyty podłogowej oraz kilku podzespołów mechanicznych do modelu Volvo S40 i V40, a także Mitsubishi Carisma.
Współpraca obu marek nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Volvo opiewane za markę ekskluzywnych pojazdów musiała stawić czoła niezbyt przychylnym opinią.
Produkcja modelu Volvo odbiegała od szwedzkiego standardu. Widoczne to było choćby przy stylizacji zewnętrznej, głównie poprzez pozbawienie ostrych, charakterystycznych dla tej marki kształtów. Jakość wykonania modelu S40 dawała wiele do życzenia. Słaba jakość materiałów , a także słaba precyzja w montażu  odbiegały mocno od poprzednich ofert tej marki.
Na słabą opinię składał się również mała pojemność bagażnika w wersji S40 471/855l, a przy V40 415/1420l.
Po niezbyt trafnym starcie producenci z roku na rok starali się, aby model S40 utrzymał stworzoną przez wiele lat produkcji renomę.
Pierwsza modernizacja pojazdu miała miejsce w roku 1999 podczas której wymianie poddano tarcze hamulcowe, układ hamulcowy oraz kierowniczy, a także zawieszenie oraz wprowadzenie bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach wysokoprężnych.
Silniki w pojeździe również przechodziły przez kilka faz rozwojowych. Debiutantem w benzynie były silniki o pojemności i mocy: 1.6 (105km), 1.8 (115km), 2.0(136km) oraz 1.9 (90km) diesel.
W kolejnych latach można było nabyć pojazdy o rozszerzonej gamie silników.

Volvo S40

Konkurencja wobec opisywanego modelu była dość szeroka. Najwięksi z nich to Ford Escort, Ford Focus, Honda Civic, Mazda 323, Opel Astra, Renault Megane, czy Toyota Corolla.
Volvo S40 był pierwszym samochodem, który uzyskał 4 gwiazdki Euro-NCAP, co wskazywało na wysoką ocenę bezpieczeństwa pojazdu.

Druga wersja modelu została zaprezentowana jesienią w 2004 roku. Tym razem produkcja odbywała się w belgijskich zakładach w Gandawie na co miało wpływ przejęcie szwedzkiej marki przez Ford Motor Company. Z racji zmiany właściciela Volvo S40 było budowane na płycie podłogowej od Forda wraz z takimi modelami jak Ford Focus, czy Mazda 3.
Z pewnością dużą nowością było pojawienie się jeszcze większych możliwości pod kątem dostępności wersji  silnikowych. Tym razem poszerzeniu zostały poddane silniki wysokoprężne, z kolei kilka w benzynie zostały usunięte ze sprzedaży.
Najważniejszą kwestią była aktualizacja silników wysokoprężnych 2.0 i T5 oraz nowe D2, D3 i D4, które miały spełniać aktualny standard emisji Euro 5.
Kolejna wersja pojazdu to również polepszone udogodnienia wyposażeniowe. Nowa wersja obejmowała udoskonalony system audio, większą przestrzeń w pojeździe, wzmocnienie świateł hamowania awaryjnego. Ponadto wprowadzono zmiany w pokrywie bagażnika, a także pojawiła się nowa wersja logo.
Modele, które zostały wyprodukowane po 2000 roku są dużo bardziej dopracowane i prezentują wyrobioną przez lata luksusową markę Volvo. Pojazdy te są najlepiej wyposażone również pod kątem bezpieczeństwa.
Częste awarie pojazdu mogą pojawiać się przy zacieraniu napinacza paska rozrządu.
W turbodieslach często zawodzi układ wtryskowy oraz układ prowadzenia klinowego.
Jeśli chodzi o elektrykę można się tutaj spodziewać problemów z immbiliserem i centralnym zamkiem.
Często pojawiąjącym się problem jest zawieszenie, któremu nie ułatwia poruszanie się po naszych polskich drogach. Warto podczas jazdy próbnej zwrócić uwagę na odgłosy dochodzące ze strony podwozia.

Podsumowując pomimo słabego startu i niechlubnych opinii model S40  cieszy się dużą popularnością.
W zależności od roku produkcyjnego jego cena waha się pomiędzy 3500 – 43 000 zł.
Opisywany model katalizatora można znaleźć w modelach z roku 1998 oraz 2004/2006 w silnikach benzynowych o pojemności 1.8 l.