Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak
Katalizator z Audi TT 1J1131701D/111249961000/1J1178CA/METAL/SZTUKA

Katalizator 1J1131701J/1J1178DA/SZTUKA/METAL/ICP z Audi TT

Katalizator o numerze 1J1131701J/1J1178DA/SZTUKA/METAL/ICP wyposażał samochód Audi TT z silnikiem 3.2 V6 Quattro oraz VW Golf  w latach 1998-2006.

Metalowy katalizator o masie 0.332 kg schowany jest w podwójnej bryle o długości 25 cm oraz szerokości 47 cm. Na powierzchni blachy możemy zauważyć pionowe wytłoczenia. Na jednym końcu znajdują się dwie niewielkie rury wylotowe z wytłoczonymi pierścieniami. Z drugiej strony znajdują się wystające elementy.

O pojeździe VW Golf pisaliśmy w innym artykule.

Katalizator 1J1131701J/1J1178DA/SZTUKA/METAL/ICP z Audi TT

Kilka słów o Audi TT

Audi TT to niewielkich rozmiarów sportowy samochód o nadwoziu typu coupe lub roadster produkowany od 1998 roku. Swój początek model Audi miał w 1994 roku, w  VW Design Center w USA, gdzie miejsce miały prace projektowe, których efektem było stworzenie pierwszego prototypu TT zaprezentowanego rok później. Nazwa auta związana jest z  Tourist Trophy, który kilka lat wcześniej wygrywali kierowcy NSU (poprzednik Audi). W latach 2006-2014 oferowano drugą, zaś od 2014 roku – trzecią, najnowszą generacją auta. TT okazało się wielkim sukcesem motoryzacyjnym i wizerunkowym Audi. Model TT został wiele razy nagradzany – m.in. tytułem World Design Car of the Year (2007). Ponieważ nowy model samochodu został przyjęty entuzjastycznie, Audi nie przerywało prac i tak w 1998 roku światło dzienne ujrzało Audi TT (8N), którego środek praktycznie został nienaruszony. TT powstawało na płycie podłogowej VW Golfa IV generacji.

Audi TT, źródło: internet

W następnym roku, po debiucie Audi TT (8N), niemiecki koncern wypuścił także 2-osobowy roadster (coupe występowało jako 2+2). Wnętrze auta również przyciągało wzrok, ponieważ wykorzystano w nim wiele elementów w stylu retro. W pierwszej kolejności do napędu służył 1,8-litrowy silnik benzynowy z turbosprężarką, który dostępny był w wersji 180- oraz 225-konnej. W 2002 roku powstał wariant 150-konny, do którego rok później dołączył wolnossący silnik VR6 o pojemności 3.2, którego prędkość osiągała 250KM. W 2005 roku zmieniono moc odmian 150- i 180-konnych o kolejno 13 i 10 KM. Rewolucyjną odmianą było TT quattro, która w porównaniu do klasycznej TT była lżejsza, a jej silnik został wzmocniony do 240 KM z silnikiem 1.8T. Moc kierowana była na przednie koła lub 4 koła ( w zależności od wariantu silnika) za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów z pięcioma oraz sześcioma biegami lub za pomocą skrzyni Tiptronic lub DSG (S-Tronic). W 2005 roku na salonie w Tokio ukazała się druga generacja pod symbolem 8J, a w następnym roku rozpoczęła się jej produkcja oraz sprzedaż. Rok później auto zostało uhonorowane nagrodą World Design Car of the Year, a swoje miejsce miała premiera wersji roadster. Audi TT pod względem technologicznym opiera się na modelu A3. Auto posiada napęd na oś przednią, bądź napęd na wszystkie koła – quattro. Audi zdecydowało się wprowadzić również bardziej sportowe wersje klasycznego modelu TT, nazywane TT-S (roadster) oraz TT RS (również jako coupe oraz roadster).