Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator 1J0178AADN/J/WWO GERMANY/STANDARD/UNILAB z Seata Toledo

Katalizatory 1J0178AADN/J/WWO GERMANY/STANDARD/UNILAB wykorzystywane były w budowie układów wydechowych pojazdów marek Volkswagen, Audi oraz Seat.

Cechą charakterystyczną modelu jest podłużny kształt bryły, symetria budowy i srebrna, perforowana pokrywa. Perforację zlokalizowane są w środkowej części zawierającej wkład ceramiczny. Wyloty są tej samej długości i skierowane w przeciwnych kierunkach.

Długość części wynosi 40 cm, szerokość natomiast liczy zaledwie 14 cm co nadaje jej podłużnego, dość typowego kształtu. Waga wkładu wynosi 1,4 kg.

Katalizator 1J0178AADN/J/WWO GERMANY/STANDARD/UNILAB z Seata Toledo

Katalizator ten montowano w modelach: Volkswagen Golf IV 1.6, Audi A3 1.8 oraz Seat Toledo II  1.6 w latach 1998-2004. Na tym właśnie pojeździe dziś się skupimy.

Toledo jest miejskim samochodem kompaktowym, produkowanym w latach 1991 – 2009 oraz ponownie w latach 2012 – 2018 przez hiszpańską markę Seat, która w 2020 świętowała 70-lecie swojego istnienia! Stanowi ona część koncernu Volkswagen Group.

Seat Toledo II, źródło: internet

Pierwsza generacja (Typ 1L) swoją premierę datuje na rok 1991 . Na rynek weszła jako czterodrzwiowa limuzyna typu liftback, charakteryzująca się pochyloną szybą, która unosi się jako integralny element pokrywy bagażnika. Toledo tej generacji był pierwszym samochodem marki, który w całości został opracowany przez Grupę Volkswagena. Pojazd zbudowany został na na platformie Golfa Mk2 z  z 550 litrowym bagażnikiem rozszerzanym do 1360 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Ponieważ wersje sedan małych samochodów rodzinnych były wówczas rzadkością w Europie, czasami Toledo I uważano za duży samochód rodzinny ze względu na jego całkowitą długość i rozmiar bagażnika, pomimo porównywalnie mniejszej ilości miejsca na nogi z tyłu i ceny bardziej zbliżonej do ceny małych samochodów rodzinnych.

W większości krajów Europy trafił do sprzedaży w maju 1991 roku, choć na rynku brytyjskim pojawił się dopiero w październiku 1991 roku, kiedy to oficjalnie zadebiutował w londyńskim Motorfair .

Toledo początkowo posiadało standardową w tamtych czasach gamę silników Volkswagen Group dla tej klasy, od podstawowego silnika benzynowego 1,6 l 75 KM (55 kW; 74 KM) aż do wersji GT z silnikiem 2,0 l 115 KM (85 kW; 113 KM).

Później pojawiły się mocniejsze jednostki, w tym 150 KM (110 kW; 148 KM) 2.0 GTI 16v i 110 KM (81 kW; 108 KM) 1.9 TDI, które, podobnie jak wiele silników wysokoprężnych tworzonych od 1996 r. przez Volkswagena jest reklamowanych jako zdolne do pracy ze zwykłym olejem napędowym jak i biodieslem.

Model ten później przeszedł łagodny lifting we wrześniu 1995 roku i w nowej odsłonie zadebiutował podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 1995 roku . Sprzedaż nie była jednak tak wysoka, jak miało to miejsce w przypadku wszystkich generacji Toledo.

Druga generacja (Typ 1M), z której pochodzi charakteryzowany tu model katalizatora weszła na rynek w 1998 roku. Swoją premierową prezentację odbyła na Salonie Samochodowym w 1998 roku. Fanom motoryzacji i dziennikarzom pokazano wówczas limuzynę typu notchback, czyli pojazd ze słabo wyróżnionym bagażnikiem.

Seat Toledo II, źródło: internet
Seat Toledo II, źródło: internet

Pojazd różnił się od pierwszej generacji bardziej owalnymi i opływowymi kształtami oraz płynnym designem – brak tu ostrych kantów i prostych linii. Auto wygląda o wiele bardziej nowocześnie niż jego poprzednik. Do jego stworzenia wykorzystano komponenty partnerskich modeli – Volkswagena Bora, Skody Octavii i Skody PQ34. Deska rozdzielcza z kolei powstała na wzór tej pochodzącej z Audi A3. Seata reklamowano jako najbardziej sportowy model ze wszystkich wymienionych powyżej. Za wygląd Toledo drugiej generacji odpowiada studio Italdesign Giugiaro, czyli to samo, które zaprojektowało jego pierwszą generację.

Wnętrze zostało bardzo schludnie wykonane, jednak nie znajdziemy tu powodów do przesadnego zachwytu. Środek jest dość prosty ale może właśnie przez to bardzo ergonomiczny i wygodny. Znajdziemy w nim wszystko co jest potrzebne. Bagażnik to zdecydowana zaleta drugiego Toledo. 500 l przestrzeni to wynik godny pochwały. Dodatkowo można go powiększyć do 830 l poprzez złożenie tylnych siedzeń.

Toledo II zbudowano na platformie Volkswagena Golfa Mk4. Dzięki temu hiszpański sedan odziedziczył także niemiecką niezawodność. Produkcja odbywała się w fabryce VW i Audi w Belgii – postawiono tam na lepszą jakość wykonania niż w przypadku hiszpańskiej, pierwszej generacji. Model postrzegany był powszechnie za ekonomiczną alternatywę dla niższego poziomu segmentu D, a nawet podstawowe wersje wyposażeniowe charakteryzował wysoki poziom.

W 1999 roku Toledo posłużył za podstawę dla stworzenia prawdziwego hatchbacka – Seata Leon.

Model wyposażono w silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra 100 KM (74 kW, 99 KM)a następnie 1,8 litra(92 kW, 123 KM) oraz 2,3 litra 150 KM (110 kW; 148 KM) silnik VR5 (V5).

Wersje z silnikiem wysokoprężnym wykorzystywały jednostki 1,9 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), z turbosprężarką o zmiennej geometrii , oferowano je początkowo z mocą 90 KM (66 kW; 89 KM) lub 110 KM (81 kW; 108 KM). W 2001 roku silnik V5 został ulepszony z głowicą 20 V (cztery zawory na cylinder), zwiększając moc do 170 KM (125 kW; 168 KM).

W późniejszej serii, dwudziestozaworowe Toledo o pojemności 1,8 litra otrzymało turbosprężarkę o mocy 180 KM (132 kW; 178 KM), a z późniejszą ewolucją silnika VW TDI, produkowano jednostki o mocy 130 KM (96 kW; 128 KM). i 150 KM (110 kW, 148 KM).

Wszystkie te trzy wersje miały sześciobiegową manualną skrzynię biegów,  130-konny TDI. Produkcja Typ 1M Toledo zakończyła się w lipcu 2004 roku.

W 2003 roku wprowadzono Seata Toledo Cupra Mk2, który wziął udział w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych (ETCC)  z kierowcami Jordi Gené , Frankiem Diefenbacherem i byłym zwycięzcą Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych Rickardem Rydellem.

Seat Toledo II, źródło: internet

W 2004 i 2005 roku SEAT Sport startował również w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych z dwoma modelami Toledo Cupra Mk2 identycznymi jak te używane w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych pod szyldem „SEAT Sport UK”. Za kierownicą siedzieli Jason Plato , Rob Huff , James Pickford i Luke Hines.

SEAT Toledo pojawił się w singapurskim filmie z 2007 roku Just Follow Law w reżyserii Jacka Neo . W filmie tym jest używane przez postać Tanya Chew i dachuje.

Drugie Toledo świetnie trzymało się drogi i prowadziło na zakrętach. Do mało komfortowych należało jednak podróżowanie po wyboistych drogach.  Do zalet Toledo należy niemal wzorowa widoczność w każdym kierunku.

Seat Toledo drugiej generacji został nagrodzony dwiema nagrodami: Die besten Autos przyznaną w 1999 roku przez niemiecki magazyn „Auto-motor-und-sport” oraz Carro do Ano przyznaną w Portugalii w 2000 roku.

Trzecia generacja (Typ 5P) zadebiutowała w 2004 roku w Paryżu a czwarta w 2012.

Toledo, podobnie jak inne SEAT-y, było pojazdem niezwykle niezawodnym – bardziej niż Audi A3 i Volkswagen Golf, z którymi dzieli platformy. W maju 2006 r. Warranty Direct przyznał Toledo wyższą ocenę niezawodności niż w produkowane w tym samym okresie Audi A3 oraz Golf.

Toledo otrzymało pięć gwiazdek w Euro NCAP .

Toledo zostało wycofane z oferty sprzedaży w Wielkiej Brytanii z powodu słabej sprzedaży w listopadzie 2018 r. W lutym 2019 r. Toledo zakończyło produkcję, chociaż sprzedaż na wybranych rynkach trwała aż do 2020 r.