Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator 1406804/METAL z BMW E39

Katalizatory 1406804/METAL montowane były w samochodach cieszącej się na świecie popularnością marki BMW.

Cechuje je podłużna obudowa o pokaźnych rozmiarach sięgających ponad pół metra. Waga wkładu metalowego wynosi 0,56 kg. Obudowa zewnętrzna ma lekko zaokrąglony kształt na całej swej długości posiada poprzeczne, prostokątne wgłębienia. Ranty są spłaszczone. Katalizatory metalowe z oznaczeniem 1406804 montowano w BMW E39 M5 S62 5.0, 540i, 4,4, 4.9, w latach 1998-2003, w wersjach benzynowych. Produkowała je dla niemieckiego koncernu, firma Boysen. Ich aktualną cenę można sprawdzać na stronie modelu.

Katalizator 1406804/METAL/SZTUKA z BMW E39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozostałe oznaczenia, które kryją się za powyższą obudową modelu, znajdziecie w katalogu marki BMW.

E39  to model należący do 5 serii BMW, który pojawił się na rynku w 1995 roku. Pisaliśmy o nim więcej, wspominając o katalizatorach 1732952  1732954.  Przypomnimy więc nieco sylwetkę pojazdu i nakreślimy najważniejsze zalety i wady E39-tki.

BMW E39
BMW E39 M5
BMW E39 M5
BMW E39

Zalety modelu :

  • ekonomiczne silniki o pojemności 2.2, 2.5 i 2.8, które jednocześnie zapewnią przyzwoite osiągi
  • ponadczasowy design, który nawet obecnie “cieszy oko”
  • niewielka awaryjność mechaniczna, nawet leciwych egzemplarzy
  • model uzyskał 4 gwiazdki w testach zderzeniowych NCAP.

Wady modelu:

  • większość egzemplarzy dostępnych na rynku są w złym stanie przez lekkomyślną eksploatację
  • awaryjne silniki tds, w których psuje się pompa i turbosprężarka
  • do wadliwych części należą czujnik temperatury, opornica klimatyzacji czy sprzęgło wentylatora
  • tendencja do korozji
  • problematyczne przednie zawieszenie i szybkie zużycie amortyzatorów
  • kłopoty z elektroniką znane chyba każdemu posiadaczowi pojazdu

BMW Serii 5 E39 nie było oferowane w konkretnych wersjach wyposażenia, praktycznie każdy element w aucie jest opcjonalny. Wyjątkiem jest jedynie  “M pakiet“, czyli elementy wyposażenia, które nadawały serii bardziej agresywnego sportowego wyglądu. W pakietu wchodziły:szerokie nakładki na progi, zmodyfikowane zderzaki, większe felgi czy trójramienna kierownica.

Do największych konkurentów E39 zaliczyć można Audi A6 C5, które może pochwalić się podobnie jak “bawarka” dobrymi właściwościami jezdnymi, wyposażeniem dobrej jakości, lecz w porównaniu z niemieckim klasykiem, jest dobrze zabezpieczone przed rdzą.