Katalizator GM22/90530748/F7/F8/F9, to katalizator wykorzystywany w modelu Opel Astra o mocy silnika 1.4 i napędzie benzynowym. Katalizator waży 1,33 kg i ma około 50 cm długości. Jego kształt jest podłużny i lekko niesymetryczny, a wylot z jednej strony nieco dłuższy od drugiego.

Opel – katalizator GM22/90530748/F7/F8/F9

Katalizator GM22/90530748/F7/F8/F9, to katalizator wykorzystywany w modelu Opel Astra o mocy silnika 1.4 i napędzie benzynowym. Katalizator waży 1,33 kg i ma około 50 cm długości. Jego kształt jest podłużny i lekko niesymetryczny, a wylot z jednej strony nieco dłuższy od drugiego.

Opel Astra 1.4 – kompaktowe auto produkowane przez amerykańską korporację General Motors, mimo, że Opel jest marką niemiecką. Auto zadebiutowało w 1991 roku jako Opel Astra F (Opel Astra Classic), która produkowana była do 2002 roku, kiedy zastąpiono ją Astrą G (Opel Astra Classic II). Kolejne modele to Astra H (Classic III), Astra J oraz występująca od 2015 roku najnowsza wersja – Astra K, której produkcją zajął się koncern PSA. Wersja ta zdobyła w 2016 roku tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Wyprzedziła wówczas m.in. Mazdę MX-5 oraz Volvo XC90. Konkurencję stanowiło 40 modeli, które zrobiły furorę na europejskim rynku. Wraz z VW Golfem oraz Fordem Focusem jest to model, który od lat 90 ubiegłej dekady walczy o popularność w segmencie aut kompaktowych.


Foto: https://www.chceauto.pl/opel-astra-14-16v-90km-1998-43328/

Auta te zaliczane są do segmentu C (niższej klasy średniej). Zaraz po Corsie, jest to model cieszący się największą popularnością jeśli chodzi o Opla. Jego produkcja okazała się wielkim i kosztownym przedsięwzięciem, w które zaangażowano aż 8 tysięcy ekspertów.
Auto nabyć można w wersji : sedan, hatchback, liftback, kombi, kabriolet oraz coupe.
Potencjalni nabywcy mają szeroką gamę wyboru jeśli chodzi o silniki. Są one w stanie zagwarantować dobre osiągi i niskie koszty eksploatacyjne. Najlepszy z silników ma moc 200 KM. Auto charakteryzuje się eleganckim i wygodnym wnętrzem. Wiele części zamiennych można znaleźć w niedużych cenach. Warto jednak dołożyć trochę pieniędzy i wybierać części ze średniej półki, by cieszyć się nimi dłużej. Do najczęściej wymienianych wad należą tu słabe wyciszenie oraz częste awarie skrzyni biegów. Częstym i przykrym problemem jest także korozja. Początkowo cynkowano całe nadwozie. W późniejszym czasie ograniczono się już jednak do niektórych elementów. Warto interweniować zatem nawet przy najdrobniejszych uszkodzeniach lakieru, by zapobiec rdzy.
Średnie spalanie znajduje się w przedziale od 3,5 l– 9,5 l na 100 km w zależności od wykorzystywanego silnika. Najbardziej polecane są silniki benzynowe Ecotec 1.8 i 2.0
Pomimo, że Astra jak podkreśla wielu fanów marki jest nudnym autem, cieszy się wielką popularnością nie tylko na polskich ulicach.