Katalizator N43 z Hondy

Katalizatory N43 wykorzystywane są w produkcji samochodów marki Honda. Charakteryzują się metalowym wkładem, podłużnym kształtem, długością sięgającą 55 cm i wagą aż 4 kg! Przy brzegach pokrywy umieszczone są otwory na śruby. Katalizator ma symetryczną budowę, a na środku znajduje się poprzeczna linia dzieląca go na połowę. Modele te występują wraz z drugim katalizatorem, o którym napiszemy w najbliższym czasie.

Katalizator N43 z Hondy CR-V

Częstą przypadłością modelu N43 jest spadanie zewnętrznej obudowy, którą prezentujemy na zdjęciu.

Obudowa katalizatora N43

N43 montowane były w modelu Honda CR-V, w wersji silnikowej 2.2 CTDI.

Ich cena detaliczna w dniu 30.05.2019 r., wynosi 468,90 PLN (108,90 EUR, 122,40 USD, 1 057,75 NOK).

Honda CR-V to kompaktowy  SUV segmentu D, produkowany przez  japońskiego producenta samochodów, od 1995 roku w kilku seriach.

Pierwszą serię CR-V wytwarzano od 1996 do 2001. W 1999 roku, auto przeszło kilka ulepszeń, m.in. zwiększenie mocy w 2-litrowym silniku benzynowym, od 128 KM do 147 KM. Poprzednikiem była Honda Crossroad I. Jego nazwa wzięła się z języka angielskiego -Compact Recreational Vehicle. Pojazd swoją estetyką przypomina auto terenowe. Przykładem może być umieszczenie na klapie bagażnika zapasowego koła.

Łącznie sprzedano ponad milion egzemplarzy, a pod koniec 2001 roku, Honda ogłosiła powstanie nowej wersji.

Druga seria CR-V sprzedawana była od 2002 do 2007 roku. Model jeszcze bardziej przypominał kształtem prostopadłościenną bryłę  i posiadał  przestronniejszy bagażnik. Był też nieco większy niż w przypadku pierwszej serii. Charakteryzuje się długością 4,535 mm, szerokością 1,785 mm i wysokością 1680 mm. Masa bez ładunku waha się od 1538 kg do 1654 kg, w zależności od wersji.

Samochód wyposażono w automatycznie dołączany napęd na cztery koła – SH-AWD, a także w system stabilizacji toru jazdy, którego nie było w poprzedniej generacji.

Początkowo, wersja ta dostępna była tylko z 2-litrowym silnikiem i-VTEC, jednak pod koniec 2004 r. dołączono do gamy jeszcze silnik 2,2 i-CTDi  o mocy 140 KM, który wcześniej zadebiutował w Hondzie Accord.

W 2002 roku, samochód został poddany testom zderzeniowym Euro NCAP, w którym uzyskało wynik 4 gwiazdek.

Trzecia seria CR-V została zaprezentowana na Paris Motor Show w 2007 roku . Był to całkowicie nowy samochód ze sportową linią, która korzysta również z najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa, takich jak radar pomagający uniknąć kolizji.

Proponowany był z dwoma silnikami: benzynowym, 2.0 o mocy 150 KM i wysokoprężnym, 2.2 o mocy 140 KM.

W 2007 roku poddano samochód testom zderzeniowym i uzyskało tak samo jak poprzednia wersja 4 gwiazdki.

Czwarta seria sprzedawana jest od 2012 r. Dostępna jest w wersjach z napędem na dwa lub cztery koła. Ma jeszcze bardziej agresywną linię niż poprzednia i stanowi pod względem stylistycznym rozwinięcie poprzedniej generacji. Dzięki liftingowi przedniego zderzaka, oraz LED-owych świateł, auto uzyskało sportowy charakter.

Zaproponowano tu trzy silniki: 2.0 benzynowy o mocy 155 KM, 2.2 diesla o mocy 150 KM i od października 2013 r., nowy silnik wysokoprężny 1.6 o mocy 120 KM, który jak obiecuje producent, zapewnia naprawdę niskie zużycie paliwa. W 2015 roku przeprowadzono estetyczny restyling, w którym zmodyfikowano osłonę chłodnicy i reflektorów oraz wprowadzono nowy silnik 1.6 turbo o mocy 160 KM z podwójnym turbodoładowaniem, zastępując poprzedni, o pojemności 2.2 litra. Wprowadzono również nową 9-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Również ta seria została poddana testowi zderzeniowemu Euro NCAP, uzyskując wynik 5 gwiazdek.

Pod koniec 2016 r. zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles, piątą wersję. Projektanci zadbali o zupełnie nowy design, jednak pozostawiono charakterystyczny, czarny pas na przodzie. Postarano się również o zmodyfikowanie deski rozdzielczej.

Katalog z pozostałymi modelami katalizatorów marki Honda, znajdziecie na naszej stronie.