Katalizator K2NC i RDH21 z modelu Kia Rio

Katalizator o numerze K2NC jest obecny w samochodach marki Nissan, Hyundai oraz Kia.
Ten kolektorowy katalizator posiada cztery niesymetryczne wypusty. Jego długość to ok.35 cm, a najdłuższy odcinek znajdujący się wzdłuż wynosi ok.30 cm szerokości.
Aktualną wycenę tego katalizatora możecie zobaczyć na naszej stronie.

Katalizator K2NC

Katalizatory RDH21 wykorzystywane są przez markę Hyundai i Kia. Mierzą prawie 40 cm długości i 18 cm szerokości. Waga wkładu liczy 1,12 kg. Cechą charakterystyczną jest perforowana w części środkowej pokrywa i specyficzny wzór po obu bokach katalizatora.

Katalizator RDH21

Co łączy te dwa katalizatory? Obydwa powyższe modele montowane były w modelu Kia Rio z 2001 roku i wyprodukowała je firma Ismeretlen. Pierwszy z nich montowano przy jednostkach o pojemności 1.5. Drugi z kolei w wersjach silnikowych 1.3

Kia Rio to samochód produkowany przez koreański koncern motoryzacyjny Kia Motors.  Rio jest samochodem stosunkowo młodym, jego produkcja rozpoczęła się w listopadzie 1999 roku, a w 2017 została wypuszczona na rynek IV seria tego modelu.
Ten niewielki samochód będący na pograniczu segmentowym  B i C jest klasyfikowany do aut miejskich, stworzony z myślą o osobach, które cenią sobie prostotę i niskie koszty zakupu oraz utrzymania pojazdu.
Samochód ten po raz pierwszy został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie. Początkowo producent oferował zakup modelu w wersji miejskiej 5 drzwiowej kombi, a także 4 drzwiowej sedan.
Subkompaktowy pojazd stał się następcą modelu Avella, a później także modelu Pride.
Kia Motors w swoim Rio zaproponowała dwa modele silnikowe o czterech wariantach mocy:
1.3 (75 i 82 KM) oraz 1.5 (95 i 105KM).
Pod kątem stylistyki zewnętrznej można śmiało stwierdzić, że wygląda całkiem nieźle.
Duża pojemność bagażnika,  449l jest dużym atutem auta.
Najczęstsze usterki można napotkać przy nadwoziach, podwoziach i  instalacjach elektrycznych.
Choć sztucznie wyglądające wnętrze pojazdu nie zachwyca, to jednak samochód wart jest swojej ceny. Użytkownicy tego pojazd pomimo jego przeciętności i chwalą ten model za jego stosunkowo niską awaryjność.

Kia Rio 2001 r.

II wersja Kia Rio została zaprezentowana w 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit.
Nowa wersja samochodu została zaprojektowana od podstaw. Nowy wygląd nadwozia, zwiększenie wymiarów zewnętrznych pojazdu oraz zwiększenie bezpieczeństwa podczas jazdy i oszczędności paliwa to tylko kilka modernizacji, które zostały wprowadzone do drugiej serii modelu Rio.
W roku 2009 samochód przeszedł facelifting, który polegał na wyposażeniu wszystkich modeli w radio satelitarne Sirius oraz radia z portem USB wraz z dodatkowym gniazdem.
Kierownica była przejęta z modelu Kia Soul i Kia Forte z opcjonalnym wbudowanym zestawem głośnomówiącym. Klosze reflektorów przednich i lamp tylnych spowodowało, że wygląd zewnętrzny również został odświeżony.
Podstawowa wersja samochodu wyposażona była w dwie poduszki powietrzne, obrotomierz, centralny zamek,  elektryczne sterowanie szyb przednich oraz dzieloną i składaną tylną kanapę.
Projektanci koreańskiego pojazdu dołożyli wszelkich starań, aby pojazd dopasował się do gustu Europejczyków.
W porównaniu do pierwszej wersji Rio nie był już samochodem typowo miejskim.
Debiutancka wersja kombi została zastąpiona 5 drzwiowym hatchbackiem, wersja sedan pozostała przy pierwotnym 4 drzwiowym wizerunku.
Wyniki Euro NCAP dla 5 drzwiowego wariantu Hatchback ukazały, że pojazd pod kątem bezpieczeństwa jest oceniany jako średnio zdający test.
Największymi konkurentami pojazdu okazały się takie modele jak: Ford Fussion, Seat Cordoba czy Dacia Logan.

Produkcja tej serii modelu zakończyła się w 2011 roku.

III seria Rio produkowana w latach 2011-2017 przeszła spektakularną przemianę zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną. Głównym pomysłodawcą nowego wyglądu jest znany stylista Peter Schreyer.
Mocno pochylona przednia szyba, budzący sportowy wizerunek przedni zderzak, nowa, chromowana atrapa chłodnicy w kształcie tzw. tygrysiego nosa, groźnie wyglądające reflektory to tylko kilka detali które wprowadził główny designer Kii powodując bardziej nowoczesny i zachęcający wygląd.
Modernizacji przeszła również deska rozdzielcza, która została zabudowana z dużą precyzją nadając jej elegancki i sportowy charakter. Producent zadbał również o szeroki wybór wersji wyposażeniowych. Do podstawowej należało m.in. system ABS, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, centralny zamek, radio CD/MP3 z wielofunkcyjną kierownicą, 6 poduszek powietrznych.
W porównaniu do poprzednich wersji, ten modelu pojazdu posiadał sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Nie można narzekać na brak miejsca również w bagażniku. Zwiększona długość pojazdu do 404 cm daje objętość 288 l w bagażniku,  którą można zwiększyć do 900 l po złożeniu foteli.
W III wersji Rio można spotkać dwie wersje silnikowe w benzynie i dwa wysokoprężne. Silnik benzynowy posiadał pojemności 1.2 (85KM), 1.4(109KM), a w dieslu 1.1 (75KM), 1.4 (90KM).
Bez dwóch zdań ten model samochodu pod kątem wizualnym emanuje dynamizmem i nowoczesnością.

Najświeższa propozycja Kia Motors została zaprezentowana w Paryżu podaczas salonu samochodowego w roku 2017.
Tym razem producent pod kątem stylistyki upodobnił samochód do modelu Kia Picanto, z kolei jego bratem bliźniakiem został Hyundai i20 z którym dzieli m.in. płytę podłogową.
Kia Rio IV w porównaniu do poprzednich wersji jest dedykowana w jednej wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Wersje silnikowe również uległy zmianie. W benzynie możemy spotkać silniki: 1.0 (120KM), 1.2(84KM), 1.4 (100KM) jeśli chodzi o diesla pojawia się tutaj silnik 1.4 (90KM).
Nowa jakość Kia to przede wszystkim atrakcyjna stylizacja, funkcjonalne wnętrze, bogate wyposażenie oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, dzięki czemu ten model stał się samochodem wysokiej klasy miejskiej.
Rio zajmuje trzecie miejsce najchętniej kupowanych pojazdów koreańskiej marki Kia Motors w Polsce.