Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak
Katalizator HONDA LEGEND/METAL z Hondy Legend

Katalizator HONDA LEGEND/METAL z Hondy Legend

Katalizator z oznaczeniem HONDA LEGEND/METAL montowany był w układach wydechowych samochodów marki Honda.

To co najbardziej go cechuje to bardzo podłużny kształt i obudowa licząca prawie 70 cm długości. Szerokość w najszerszym miejscu wynosi 17 cm. Waga wkładu metalowego to 0,5 kg. Bryła ma prosty, toporny wręcz kształt przypominający lufę. Znaczna część pokrywy posiada ranty z umocowaniami.

Model ten można sprzedać u naszych Partnerów w cenie wyższej średnio o 24% niż w innych punktach skupu.

Aktualną wartość można sprawdzić w cenniku.

Katalizator HONDA LEGEND/METAL z Hondy Legend

Katalizator montowano w Hondzie Legend KB1 z silnikiem 3.5 V6.

Honda Legend może nie jest jeszcze autem zabytkowym ale na pewno ma zadatki na miano “klasyka”. Samochód ten był bardzo popularny w Polsce w końcu lat 90′ i nosił tytuł lidera sprzedaży w swojej klasie (a Legend należy do klasy luksusowej) w tym czasie. W 1997 roku sprzedano 35 egzemplarzy tego modelu na polskim rynku. Dziś może ta ilość nie robi na nikim wrażenia jednakże wtedy był to na prawdę niezły wynik. Tym bardziej, że konkurentami Legend były w tym segmencie Mercedes klasy S czy BMW serii 7 z oznaczenie  kodem E38. Konkurowały nie tylko pod względem oferowanych możliwości ale także wymiarów – Honda liczyła prawie 5 metrów długości. Nie można było nazwać jej wówczas pełnoprawnym konkurentem ze względu na przedni napęd oraz jedną wersję silnikową – producent nie dawał więc wielkiego wyboru fanom marki.

Honda Legend III, źródło: internet

Auto w swoich początkach pod względem wizualnym niesamowicie przypominało Mercedesa a dokładnie model W140. Podobieństwo możemy zobaczyć m.in. w budowie grilla. Był to ponoć celowy zabieg inżynierów odpowiedzialnych za design samochodu. Niemiecka marka od zawsze kojarzona była z niezawodnością i jakością. Chcieli oni uczynić  Legend równie pożądanym na rynku pojazdem. Nie sposób odmówić mu elegancji godnej klasyka.

Pod względem technicznym budowa Legend opierała się na podwoziu Accorda. Wraz kolejnymi generacjami w aucie pojawiały się coraz większe udogodnienia dla kierowców – nowoczesny system audio, nawigacja internetowa, system ESP oraz lampy ksenonowe.

Honda Legend KB1, źródło: internet

Wersja KB1, w której znajdziemy opisywany katalizator to po prostu Honda Legend IV produkowana w latach 2004-2012. Tutaj postawiono na mniej klasyczną stylistykę a designowi dodano sportowego sznytu i dynamiki. Wnętrze wzbogacono o skórzane fotele i drewniane wykończenie. Silnik benzynowy o pojemności 3,5 w układzie V6 odznaczał się mocą 295 KM. Zastosowano tu napęd na cztery koła. Przy okazji faceliftingu, który miał miejsce w 2008 r. prócz zmian estetycznych dodano drugą wersję silnikową -jednostkę 3,7 l  z systemem VTEC o mocy 300 KM. Pomimo uzyskanego w 2005 roku tytułu japońskiego auta roku, model nie cieszył się szczególnym zainteresowaniem więc produkcję zakończono, a do gry weszła V generacja.

Honda Legend KB1, źródło: internet

Legend produkuje się od 1985 roku. W Stanach Zjednoczonych sprzedawano ją pod nazwą Acura. W Korei Południowej znana jako Daewoo Arcadia.

Do największych zalet modelu zalicza się niska awaryjność. Usterki, które sporadycznie się pojawiają są związane zwykle z drobiazgami. To dobrze – części zamienne są trudno dostępne i drogie. W większości przypadków musimy posiłkować się oryginalnymi elementami. Auto dobrze się prowadzi, wnętrze zapewnia wysoki komfort. Mówiąc o wadach należy tu wymienić marne osiągi, niewielki wybór silników, brak wyboru jeśli chodzi o diesla oraz wysokie spalanie.