Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizatory o numerze GM18 wykorzystywane są w układach wydechowych przez markę Opel. Są niezwykle popularne na rynku skupów. Charakterystyczny jest dla nich symetryczny, podłużny i lekko zaokrąglony kształt. Jeden z wylotów jest dłuższy i nieco węższy. Mierzą około pół metra, a ich waga zbliża się do 1,80 kg. Jednym z modeli GM18 jest GM18/90500649, który posłużył nam dziś jako przykład. W dniu 15.02.2019 r. jego wartość detaliczna w katalogu wynosi…

Katalizator GM18 z Opla

Katalizatory o numerze GM18 wykorzystywane są w układach wydechowych przez markę Opel. Są niezwykle popularne na rynku skupów. Charakterystyczny jest dla nich symetryczny, podłużny i lekko zaokrąglony kształt. Jeden z wylotów jest dłuższy i nieco węższy. Mierzą około pół metra, a ich waga zbliża się do 1,80 kg. Jednym z modeli GM18 jest GM18/90500649, który posłużył nam dziś jako przykład. W dniu 15.02.2019 r. jego wartość detaliczna w katalogu wynosi 219,83 PLN (50,65 EUR).

Stosowane były w modelu Opel Vectra 1.6 z silnikiem benzynowym z 1997 roku.

Vectra uznawana jest za duże auto rodzinne. To auto z segmentu D, stworzone zostało przez znaną niemiecką markę, Opel. W Wielkiej Brytanii Vectra sprzedawana była jako Vauxhall – najpierw Vauxhall Cavalier, następnie od 95’ jako Vauxhall Vectra.

Samochód wszedł na rynek w roku 1988, będąc następcą rodzinnej Ascony. Pierwsza generacja – Vectra A, występowała początkowo w czterodrzwiowej wersji sedan oraz pięciodrzwiowym hatchbacku. Zarówno Asconę jak i Vectrę zaprojektował ten sam inżynier – Wayne’a Cherry.

Na początku silniki nie miały zbyt dużej mocy, a wybór kończył się na pojemności 2.0 l. Wejście normy Euro I spowodowało konieczność zastąpienia wersji 1.4 na 1.6, jednak moc nie uległa zwiększeniu. W 1990 roku wprowadzono opcję z napędem na cztery koła, natomiast trzy lata później stworzono limitowaną wersję z turbodoładowaniem o mocy 204 KM. Dopiero po długim czasie wprowadzono silnik V6 2.5 l

W 1992 roku odświeżono nieco design auta, zadbano wówczas o wzmocnienie konstrukcji i poprawę odporności na zderzenia. Rok później dołożono poduszki powietrzne, a na rynku pojawił się model coupe.

Vectra B ujrzała światło dzienne po raz pierwszy w październiku 1994 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Na drogach pojawiła się jednak dopiero rok później. W 1999 roku przeprowadzono face lifting, polegający na modyfikacji zderzaków, przednich listw oraz lamp. Atrapa chłodnicy zyskała dodatkowo chromowaną obwolutę. Generacja B znalazła swoje zastosowanie w sporcie – specjalna wersja Vectra B Super Touring została wykorzystana podczas wielu światowej rangi wyścigów.

Vectrę C zaczęto produkować dopiero w 2002 r. Posiadała 4 wersje wyposażeniowe. Auto oceniane było pozytywnie za jakość wykonania nadwozia. Nawet te egzemplarze, które liczą sobie paręnaście lat nie posiadają widocznej rdzy. Dzięki zastosowaniu dobrej jakości materiałów, których użyto do wykończenia, podróż wolna jest od skrzypienia lub trzasków. Jedyne na co mogą narzekać kierowcy to odgłosy zawieszenia oraz opon osi tylnej.

Problemy mogą wystąpić także z układem kierowniczym. Mimo prób naprawy tego elementu podczas liftingu, kwestia ta pozostała piętą achillesową modelu.

Produkcja zakończyła się w 2007 roku. Vectrę zastąpiła równie znana wszystkim Insignia. Obecnie auto wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem co raczej nie jest dla nikogo dziwne. Design, który może nie jest nowoczesny, całkiem dobrze radzi sobie we współczesnych realiach.

Pierwsze modele Opla postrzegane były przez wielu jako auta dla starszych osób. Vectra miała być próbą zerwania z tym wizerunkiem marki.

Posiadając ten samochód raczej nie będziemy mieć większych problemów z naprawami i zdobyciem części zamiennych. Eksperci podkreślają, że regularne serwisowanie i naprawa nawet najmniejszych usterek znacznie ułatwi eksploatację.

Posiadasz zużyty katalizator  z Vectry ? Sprawdź ich aktualną wartość w katalogu Opla.

Katalizator w cenie z katalogu, możesz sprzedać w najbliższym punkcie skupu.