Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator DAL z modelu Kia Cerato

Katalizator z oznaczeniem DAL na pokrywie znajduje się w katalogu marki Kia.

To model kolektorowy, charakteryzujący się jednak dość zgrabnym kształtem. Długość obudowy nie przekracza 45 cm, a waga wkładu 0,7 kg. W budowie części możemy wyszczególnić część kolektorową z czterema kolektorami oraz część właściwą z wkładem. Oznaczenie wybite jest na pokrywie zewnętrznej  z poszerzanymi rantami, które w tym wypadku pełnią funkcję mocującą.

Część montowano w 2005 roku, w pojeździe Kia Cerato z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6.

Na naszej stronie możecie Państwo obserwować aktualną cenę modeli.

Katalizator DAL z modelu Kia Cerato

Kia Cerato, znana także jako  Spectra lub Forte, to samochód osobowy z segmentu C, produkowany przez koreańskiego producenta – Kia Motors od 2003 roku. To pięciodrzwiowy pojazd z silnikiem zamontowanym poprzecznie z przodu i napędem na przednie koła, który zastępuje Kię Shuma (Sephia). Najważniejsi konkurenci Cerato to Honda Civic , Nissan Sentra, Mazda 3 , Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza oraz Toyota Corolla.

Kia Cerato 2005 r., źródło: Internet

Pierwsza generacja Cerato wykorzystała platformę trzeciej generacji z modelu Hyundai Elantra. Oferowano ją z czterodrzwiowym sedanem i pięciodrzwiowym hatchbackiem.

Wszystkie silniki Cerato posiadają cztery cylindry w linii i cztery zawory na cylinder. Silniki benzynowe to 1.6 l – 105 KM,  2;0 l – 143 KM. Wersje z silnikiem diesel to 1.5 l – 102 KM i 2.0 l – 112 KM, oba z turbosprężarką, chłodnicą międzystopniową i bezpośrednim wtryskiem Common Rail.

W 2007 roku Cerato pierwszej generacji zostało zastąpione na rynku europejskim przez Kię Cee’d. Cerato i Ceed drugiej generacji korzystały z tej samej platformy, przy czym ta ostatnia była dostosowana do gustów rynku europejskiego, podobnie jak wcześniej japońskie marki i bliźniacze marki Kia Hyundai.

Druga generacja Cerato trafiła do sprzedaży w Korei Południowej pod koniec 2008 roku, a w Ameryce Północnej w 2009 roku, z nadwoziem typu sedan. Podczas New York Auto Show w 2008 roku, Kia zaprezentowała dwudrzwiowe coupe o nazwie „Koup Concept” jako prototyp. Premiera wersji hatchback odbyła się w trakcie New York Auto Show 2010. W zależności od rynku, model nosi nazwę Cerato, Cerato Forte lub Forte.

Cerato trzeciej generacji zostało zaprezentowane publice pod koniec 2012 roku w wersji sedan.

W 2019 r. pojawiła się nowa wersja Kii Forte z całkowicie przeprojektowaną linią, aby zrobić miejsce na czwartą generację, która przyciąga uwagę świetnym designem i jakościowym wykończeniem. W ubiegłym roku Kia przedstawiła także wersję GT z turbodoładowanym silnikiem o mocy 201 KM.

Zaletami Cerato jest tania eksploatacja, dostępność części zamiennych, komfort jazdy i niska awaryjność.

Jeśli chodzi o minusy – pomimo regularnych przeglądów i zabezpieczeń karoserii, nie uchronimy się od korozji, która dopada nawet wnętrze auta – drzwi, mocowania foteli itd.