Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Katalizator 5801550224 z Iveco Daily

Katalizatory z oznaczeniem 5801550224 stosowane są w pojazdach produkowanych przez markę Iveco. Ich wkład waży nieco ponad 5 kg, a długość obudowy jest imponująca i wynosi ponad 75 cm!

Kształt jest wyraźnie podłużny, a pokrywa jest zaokrąglona. Na środku pokrywy znajduje się specjalna blaszka z oznaczeniami. Zewnętrzna obudowa zawiera kilka otworów funkcjonalnych na czujniki.  Ten model katalizatora montowany był w pojazdach ciężarowych modelu Iveco Daily 2.3 i 3.0 D. w latach 2014-2017.

Aktualną cenę można sprawdzić w naszym cenniku katalizatorów.

Katalizator z oznaczeniem 5801550224 

Iveco Daily to lekki samochód dostawczy stworzony przez włoski koncern Iveco. Produkowany jest od 1978 roku do dziś. Do 1983 roku sprzedawany był również jako Fiat Daily.

Wnętrze pojazdu Iveco Daily V generacji, źródło: internet

Z daily korzystają przede wszystkim firmy zajmujące się transportem paczek, mebli i innych towarów wielkogabarytowych.

To, co przyczyniło się do sukcesu modelu, to niezwykle wytrzymałe zawieszenie, które zapewnia dużą maksymalną ładowność; ekonomiczne silniki, które gwarantują oszczędność paliwa; ergonomia korzystania, oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (system hamowania awaryjnego, asystent jazdy w korku, asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat i inne). Obecnie, koncern oferuje rozwiązanie technologiczne MYDAILY, służące do zarządzania flotą. Pozwala na redukcję kosztów eksploatacyjnych.

Pierwszą generację produkowano w  latach 1978 do 1990.  Samochód został zbudowany na solidnej konstrukcji. Silnik został zamontowany z przodu i napędzał tylną oś.

Produkcja drugiej generacji trwała od 1990 aż do 2000 roku . Przeszła gruntowną modernizację. Waga wzrosła do sześciu ton. Jednak ze względu na zwiększoną wagę, Daily nie mieścił się w limicie segmentu pojazdów do 3,5 tony. W tej generacji, do modelu po raz pierwszy dodawano silniki z doładowaniem. Te zmodyfikowane samochody zostały nazwane TurboDaily. Przesuwne drzwi boczne zostały zmodyfikowane, by załadowanie palet było jeszcze prostsze. W największym możliwym wariancie, objętość ładunku wynosiła 17 m³.  W roku 1993 zostały zaprezentowane silniki spełniające normy emisji Euro 1, a od 1996 roku także Euro2 .

Modele drugiej generacji były oznaczane trzema lub czterema cyframi oddzielonymi kropką. Pierwsze dwie cyfry wskazywały maksymalną dopuszczalną masę. Po kropce pojawiła się jedna lub dwie cyfry reprezentujące przybliżoną maksymalną moc wyjściową.

Trzecia generacja była w produkcji w latach 2000-2006. W roku swojej premiery, pojazd zdobył tytuł Dostawczego Samochodu Roku (Van of the Year).  Zakres silników został rozszerzony i przerobiony. Firma Irisbus rozpoczęła produkcję minivanów, bazując na Iveco Daily III generacji.

Iveco Daily z 2014 r., źródło: internet

IV generację budowano od 2006 do 2014 roku . Silniki spełniały normę emisji spalin Euro4 . Projekt pojazdu wykonał Giorgetto Giugiaro . Od 2007 roku dostępna jest wersja 4×4 . W 2011 r. model przeszedł lifting .

Piąta generacja, w której montowano opisywany w artykule katalizator, wprowadzona została na rynek w lipcu 2014 r. i jest produkowana do dziś. Silniki, w które obecnie wyposaża się model, spełniają najwyższe normy emisji spalin.

Pozostałe katalizatory marki iveco, znajdziecie Państwo w naszym katalogu.