Ten kolektorowy katalizator o oznaczeniu 036178EAAA/METAL montowany był w układach wydechowych Audi A2 1.4, Seat Cordoba 1.4 – 16V, Skoda Fabia 1.4 i w Volkswagenie Polo 1.4i 16v. Wkład metalowy o masie 0,064kg zamknięty jest w cylindrycznej, stalowej obudowie o wymiarach 8cm x 8cm od której odchodzi 4 wlotowe rozgałęzienie montowane bezpośrednio do silnika, a z jego drugiej strony uchwyt montujący i rura wylotu. Całość mierzy 30cm x 35cm.
Historia Volkswagena Polo sięga 1975 roku kiedy to po raz pierwszy został oficjalnie zaprezentowany na targach w Paryżu. Polo było odpowiedzią niemieckiego koncernu Volkswagen na zapotrzebowanie konsumentów na małe, wygodne i ekonomiczne auta miejskie. Model ten był niemalże kopią Audi 50 wprowadzonym do użytku w 1974 roku, jednak różnił się od niego detalami i miał nieco uboższe wyposażenie.
Od 1975 roku Polo przeszedł wiele modernizacji i usprawnień, i do tej pory wypuszczono na rynek aż 6 jego generacji:
I Generacja (1975-1981)
II Generacja (1981-1994)
III Generacja (1994-2001 Europa i 1996-2009 Argentyna)
IV Generacja (2001-2009 i 2010-2018 RPA)
V Generacja (2009-2017)
VI Generacja (od 2017 roku)
Volkswagen Polo IV generacji po raz pierwszy został zaprezentowany w lipcu 2001 i nosił on nazwę Volkswagen Polo Classic. Auto produkowane było w latach 2001 – 2009, jednak na rynek RPA został wprowadzony dopiero w latach 2010 – 2018 pod nazwą Volkswagen Polo Viva. Samochód montowany był między innymi w takich miastach jak: Wolfsburg, Pampeluna, Bratysława, Kurytyba, Uitenhage, Luanda i Anting. Polo dzieliło niektóre rozwiązania konstrukcyjne z Audi A2, Seatem Cordobą, Seatem Ibizą czy Skodą Fabią z którą miało wspólną płytę podłogową. Do konkurencyjnych aut można zaliczyć Chevroleta Aveo, Fiata Punto, Forda Fiestę, Opla Corsę, Renault Clio czy Toyotę Yaris.
Volkswagen Polo IV generacji przeznaczony był dla 5 osób i oferowany był w 4-dzwiowej wersji sedan oraz 3 i 5-drzwiowej wersji hatchback. Opcjonalnie można było skorzystać z 4 lub 6 biegowej skrzyni automatycznej i 5 lub 6 biegowej skrzyni manualnej. Masa własna w zależności od wersji auta wynosiła od 1014 kg do 1186 kg. Pojemność bagażnika wynosiła 270 l, a po rozłożeniu tylnych siedzeń jego objętość wzrastała do 1030 l. Dodatkowo Polo udźwignął aż 470kg.
W zależności od modelu i roku produkcji rozmiar auta wynosił odpowiednio:
- Długość: 4198 mm (sedan); 3926mm-3897 (hatchback)
- Szerokość: 1650 mm
- Wysokość: 1501 mm (Sedan); 2460mm-2454mm (Hatchback)
Volkswagen Polo produkowany był z 3-cylindrowym R3 silnikiem o pojemności 1198cm3 i mocy od 54-70KM. Silniki te nie miały najlepszych osiągów, jednak najlepszy z nich 1,2 12V osiągał 100km/h w14,5 sekundy i a jego maksymalna prędkość to 167km/h.
Do gamy silników 4- cylindrowych R4 napędzanych benzyną dołożono silniki o pojemności 1,4 16V oraz 1.8T 20V GTI. Najlepsze osiągi z całej gamy silników benzynowych miała wersja 1,8T 20V GTI Cup Edition o mocy 180KM, gdzie 100km/h osiągano w 7,5 sekundy a maksymalna rozwijana prędkość to 225km/h.
Polo IV generacji można było zakupić z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.4 TDI (80KM, 0-100km/h – 13,6 s i maksymalna prędkość 164km/h; silnik o mocy 100KM osiągał maksymalną prędkość 174km/h) lub 1.9 TDI (64KM, 0-100km/h 17s, max prędkość 160km/h; 101KM, 0-100km/h – 10,7sekund i max prędkość 188km/h; 130KM, 0-100km/h – 9,3 sekundy, 206km/h)
Auto, w zależności od wersji mogło być wyposażone w ABS i ESP, 4 poduszki powietrzne, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, zamek , manualną bądź automatyczną klimatyzację, radio CD/MP3, wielofunkcyjną kierownicę czy skórzaną tapicerkę. Wersje te różniły się również innymi szczegółami:
Polo IV GT Sportowy model z obniżonym zawieszeniem, centralnym zamkiem i elektrycznie otwieranymi i zamykanymi oknami.
Polo IV Highline Opcja ta skupiała się na starannym i wysokojakościowym wykończeniu wnętrza auta.
Polo IV Comfortline Model zapewniający szczególny komfort pasażerom.
Polo IV Trendline Ten model miał dłuższe nadwozie, co za tym idzie więcej miejsca na nogi i nieco większy bagażnik.
Polo Fun 5-drzwiowe auto z podwyższonym prześwitem, charakterystyczną dolną częścią przedniego i tylnego zderzaka i unikatową stylistyką offroad. Auto porusza się na 17-calowych obręczach ze stopu metali lekkich i ma wmontowane w standardzie seryjne światła przeciwmgielne.
Polo Special Montowane pięciodrzwiowe nadwozie, 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich i indywidualny system radiowy.
Polo Cricket W dodatkowym wyposażeniu był montowany czujnik deszczu i tempomat.
Polo IV Limusine Sedan, wydłużony o 28 cm, co sprawiło, że jego bagażnik ma większą pojemność o 150 l.