DS AUTO
CHRZANÓW

Infolinia: +48 570 578 555

Wskaż posiadaną ilość:
Skup hurtowy: Dariusz Seremak

Aktualności

Sprzedajecie hurtową ilość katalizatorów – na co uważać, by nie zostać oszukanym?

Sprzedajecie hurtową ilość katalizatorów – na co uważać, by nie zostać oszukanym?

Sprzedaż katalizatorów do skupu pozornie nie wydaje się niczym skomplikowanym – kontaktujecie się z wybranym miejscem, uzyskujecie informację o cenie, finalizujecie transakcję, czyli przekazujecie urządzenia i otrzymujecie pieniądze. Warto jednak wiedzieć, na co należy uważać, zanim podejmiecie ostateczną decyzję przy wyborze skupu. Zły wybór może Was sporo kosztować. Bardzo często klienci chcą sprzedać pojedyncze sztuki katalizatorów i wtedy sprawa jest rzeczywiście dość prosta – proszą o wycenę, a potem wybierają miejsce, które oferuje najlepsze pieniądze. Nieco trudniej robi się wtedy, gdy macie do sprzedania kilkadziesiąt zużytych katalizatorów. Dlaczego? Sprzedaż hurtowej liczby katalizatorów Klienci, którzy chcą sprzedać 20, 30, 50 lub 100 sztuk katalizatorów i są na etapie poszukiwania zaufanego skupu, robią internetowe lub telefoniczne rozeznanie. Szukają najlepszej opcji. Przy wyborze kierują się przede wszystkim atrakcyjną ceną. Oczywiście nic w tym dziwnego. Sęk jednak w tym, że często kontaktują się nieświadomie z nielegalnym skupem, a nawet z przypadkowymi osobami, które nie prowadzą nawet działalności gospodarczej, a handel zużytymi katalizatorami traktują jako dodatkową opcje zarobku. Aby przyciągnąć klientów posługują się nieetycznymi sposobami, wykorzystując fakt, że potencjalny klient wierzy, że nawiązuje współpracę z ekspertem. Klient chcą porównać znalezione oferty pyta przeważnie o popularne na rynku katalizatory takie jak Opel gm28 czy gm16. Kupujący widząc zainteresowanie, zawyża ceny 2, 3 czy 4 modeli średnio od 200-400 zł. Kto z nas nie ucieszyłby się widząc, że znalazł skup, który oferuje ceny o wiele wyższe niż gdziekolwiek indziej? Uradowany sprzedaje więc wszystkie posiadane katalizatory, często nie dowiadując się nawet jak wielki błąd popełnił. Oszustwo polega na tym, że cena całej reszty katalizatorów jest drastycznie zaniżana, średnio o 1500 zł na 50 katalizatorach. Wybierając taki skup sporo tracicie, choć nie jesteście tego świadomi. Wybór tego właściwego skupu Żeby uchronić się przed współpracą z nielegalnymi skupami, warto prosić od razu o wycenę całości – wszystkich katalizatorów, które chcecie sprzedać. W ten sposób rzeczywiście możecie porównać oferty kilku skupów i wybrać najkorzystniejszą. Kwestia ceny to jedno, druga sprawa to legalność działania przedsiębiorstwa. Każda firma skupująca ten szczególny rodzaj odpadów (160 801), powinna mieć wszystkie wymagane zezwolenia oraz certyfikaty – między innymi zezwolenie na transport odpadów, ich przechowywanie i przetwarzanie. Pamiętajcie, że macie prawo egzekwować od firmy, z którą chcecie nawiązać współpracę okazanie zezwoleń, dzięki temu unikniecie wysokich kar. Warto współpracować tylko ze skupami pracującymi zgodnie z przepisami. Jeśli bowiem ktoś nie działa legalnie w kwestiach prawnych, równie dobrze może działać nieetycznie w innych kwestiach. Tylko profesjonalne punkty oferują realne, dostosowane do kursów cen metali szlachetnych i walut. Tak działamy w DS Auto. Udostępniamy Wam na bieżąco aktualne ceny katalizatorów, które zostały sporządzone w oparciu o pomiar zawartości metali szlachetnych precyzyjnym spektrometrem. Ceny aktualizujemy w oparciu o bieżące notowania metali szlachetnych i kursy walut. Dodatkowo gwarantujemy Wam, że cena w dniu sprzedaży będzie identyczna jak w dniu wyceny, przez co nie tracicie na okresowych wahaniach rynkowych. Naszym celem nie jest jednak dyskredytacja pozostałych skupów katalizatorów. Wierzymy, że większość działa w sposób uczciwy. Często jednak spotykamy się z Klientami, których ufność została w przeszłości wykorzystana, dlatego postawiliśmy sobie za cel uświadamiać wszystkich. Jeśli widzicie podejrzanie wysoką cenę, przyjrzyjcie się dokładnie firmie, z którą chcą podjąć współpracę. Skąd wiedzieć, że cena nie jest sztucznie zawyżona? Na naszej stronie zawsze znajdziecie aktualny cennik: https://katalizatorychrzanow.pl/cennik/ Pamiętajcie, że stale służymy Wam pomocą w znalezieniu najbliższego legalnego skupu!

Od kiedy katalizator jest obowiązkowy?

Od kiedy katalizator jest obowiązkowy?

Obowiązek montowania katalizatorów w autach obowiązuje od kilkudziesięciu lat. Co zatem z samochodami, które zostały wyprodukowane wcześniej? Czy przejdą przegląd techniczny nawet bez katalizatora? Jak to wygląda w przypadku popularnych diesli? Jakie obecnie normy spalin musi spełnić pojazd, aby został dopuszczony do ruchu? Odpowiadamy na wszystkie pytania. Od kiedy katalizator jest obowiązkowy? Oficjalnie od 1995 roku każdy nowo wyprodukowany i sprzedawany w Polsce samochód musi być wyposażony w katalizator, czyli element układu wydechowego odpowiadający za oczyszczanie spalin. Katalizator, nazywany także reaktorem katalitycznym, z wyglądu przypomina metalową puszkę, w której zamknięto monolit o strukturze miodu. Urządzenie to należy do dość drogich ze względu na zawartość metali szlachetnych, takich jak platyna, rod lub pallad. Auta wyprodukowane przed 1995 rokiem Wiadomo, że auta z silnikiem benzynowym zjeżdżające z linii produkcyjnej po 1995 roku mają zamontowany katalizator. Co zatem z samochodami wyprodukowanymi przed tą datą? Takie pojazdy mogą, ale nie muszą mieć katalizatora. Wszystko zależy od informacji zawartej w dowodzie rejestracyjnym – jeśli Wasze auto ma zaznaczoną informację o katalizatorze, ten element będzie sprawdzamy podczas przeglądu. Gdy jednak nikt nie wbił w dowód tego urządzenia, samochód przejdzie przegląd nawet bez katalizatora. Co ważne, warto pamiętać, że w wielu krajach, np. na terenie Niemiec od 2007 roku, poruszanie się po mieście pojazdem bez katalizatora jest zabronione. Katalizator w dieslu Początkowo katalizatory montowano tylko w pojazdach z silnikami benzynowymi, jednak ze względu na zanieczyszczenie środowiska, od 2005 roku, kiedy zaczęła obowiązywać norma emisji spalin Euro 4, katalizatory występują również w autach z silnikami wysokoprężnymi – popularnych dieslach. Urządzenia w dieslach nieco różnią się od tych standardowych, ale mają pełnić tę samą funkcję. Normy emisji spalin Euro Pierwsza norma emisji spalin nazywana obecnie Euro 1 została wprowadzona w 1992 roku. 4 lata później wszedł w życie standard Euro 2, w 2000 roku Euro 3, a od 1 września 2014 roku obowiązuje już norma Euro 6. Każda z nich zmniejszała dopuszczalne wartości tlenków węgla, azotu, węglowodorów oraz dodatkowo cząstek stałych dla silników wysokoprężnych. Szacuje się, że ze względu na te przepisy, emisję CO2 w porównaniu do Euro 1 zmniejszono ponad 6-krotnie, cząstek stałych aż o 97%, zaś węglowodorów około 11-krotnie. Już teraz pojawiają się głosy o Euro 7, na razie jednak nie wiadomo czy kolejny jeszcze wyższy standard wejdzie w życie. Nie ma jednak wątpliwości, że katalizator jest obecnie elementem obowiązkowym. Jego nielegalne wycięcie wpłynie na brak możliwości przejścia przeglądu technicznego, może się również wiązać z mandatami przy rutynowych kontrolach.

Gdzie znajduje się katalizator?

Gdzie znajduje się katalizator?

Katalizator to jeden z elementów układu wydechowego. Urządzenie może być montowane w kolektorze wydechowym albo bezpośrednio pod autem – wszystko zależy od wieku i modelu pojazdu. Obecnie konwertery katalityczne występują zarówno w samochodach z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Są to różne typy katalizatorów, ale mają pełnić tę samą funkcję. Konwerter katalityczny nazywany w skrócie katalizatorem to część układu wydechowego odpowiadająca za oczyszczanie spalin ze szkodliwych substancji. Od wielu lat urządzenia te montuje się w samochodach z silnikami benzynowymi, a od niedawna, ze względu na wyśrubowane normy emisji spalin Euro, także w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi – dieslach. W starszych typach pojazdów katalizatory znajdowały się w okolicach podłogi, w nowszych natomiast zlokalizowane są w kolektorach wydechowych, ponieważ w tym miejscu działają efektywniej. Katalizator montowany pod autem Katalizator umieszczony pod autem to charakterystyczna niewielka metalowa puszka połączona rurą z tłumikiem środkowym i dalej z końcowym. Łatwo go wymienić, ponieważ wystarczy zużyte urządzenie wyciąć albo wykręcić, a potem zastąpić nowym. Takie części z powodu łatwego demontażu częściej padają również łupem złodziei. Katalizator montowany w kolektorze wydechowym Nieco trudniej jest zlokalizować i wymienić katalizator montowany w kolektorze wydechowym. Kolektor to jedna duża część, w której znajduje się między innymi katalizator. Naprawa katalizatora wiąże się w takiej sytuacji z koniecznością wycięcia całego kolektora, rozcięciem katalizatora, doborem odpowiedniego wkładu i zaspawaniem urządzenia. Zdarza się również, że samochody mają katalizator wstępny w kolektorze, a dodatkowo główny umieszczony w dalszej części układu wydechowego. Dlaczego większość nowych samochodów wykorzystuje kolektor? Dzięki temu, że katalizator jest osłonięty, szybciej się nagrzewa, a co za tym idzie, może lepiej wykonywać swoje zadanie. Katalizator w dieslu Nieco inaczej wygląda sprawa z reaktorami w pojazdach z silnikami diesla. Katalizator w dieslu zlokalizowany jest za filtrem cząstek stałych – popularnym DPF-em. Dzięki takiemu umiejscowieniu spaliny najpierw przepływają przez filtr cząstek stałych i dopiero później trafiają do katalizatora. Co warto wiedzieć? Czasami oba te elementy układu wydechowego montowane są nie w dwóch, a w jednej obudowie przypominającej kształtem metalową puszkę.

Najdroższe katalizatory

Najdroższe katalizatory

Katalizator czy – inaczej mówiąc – reaktor katalityczny to jedna z drogich części samochodowych. Ten element układu wydechowego kosztuje od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z czego wynika tak wysoka cena? Z zawartości metali szlachetnych w urządzeniu. W kilku tonach zużytych katalizatorów znajduje się około 1 kg platyny. Katalizator – jedna z części układu wydechowego – to potoczna nazwa na reaktor albo konwerter katalityczny. Z zewnątrz urządzenie wygląda jak puszka, ale w środku kryje monolit podobny do plastra miodu pokryty odpowiednimi pierwiastkami. Substancjami katalitycznymi w katalizatorach są najczęściej platyna, rod i pallad, czyli tak naprawdę drogie metale szlachetne. To ze względu na ich zawartość rośnie cena urządzeń i to także ze względu na nie prowadzi się recykling katalizatorów. Cena skupu katalizatorów Ceny skupu wahają się od 100 do 300 zł za kilogram katalizatora, co w praktyce daje od 200 do nawet ponad 1000 zł za używany katalizator. Wszystko zależy od tego, ile zawiera metali szlachetnych. Każdy uczciwy skup dokonuje pomiarów za pomocą spektrometru i na tej podstawie wycenia urządzenie. Recykling tego typu części jest nie tylko opłacalny dla osoby, która sprzedaje katalizator, bo może odzyskać pieniądze wydane na zakup nowego elementu, lecz także dla skupu – pozyskuje on około 1 kg platyny już z kilku ton zużytych katalizatorów. Dla porównania, aby taką ilość otrzymać z rudy, trzeba wydobyć jej około 150 ton. Recykling w tym wypadku jest lepszy dla środowiska, tańszy i efektywniejszy. Najdroższe nowe katalizatory Wiadomo już, że katalizator to drogi element układu wydechowego. Ile zatem trzeba zapłacić za nową część? Ceny katalizatorów do popularnych marek samochodów zaczynają się od 1500 zł, a kończą na kilku tysiącach. Przy kilkunastoletnich pojazdach kwota, jaką należy wydać na nowe urządzenie, może być równoważna połowie lub większej części wartości samochodu. Najdroższe katalizatory montowane są w SUV-ach, samochodach dostawczych, vanach i w luksusowych markach. Na przykład katalizator do jednego z modeli Infiniti kosztuje ponad 11 tysięcy złotych, a do Porsche Spyder aż 25 tysięcy złotych.

Zbieranie i przetwarzanie odpadów

Zbieranie i przetwarzanie odpadów

Każda firma wytwarza odpady, które musi przekazywać upoważnionym do ich odbioru instytucjom. Warto wiedzieć, kto ma prawo do zbierania i przetwarzania odpadów oraz jakie zezwolenia należy uzyskać, aby móc gospodarować odpadami. Odpady to według definicji zawartej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. każda substancja lub przedmiot, którego posiadacz pozbywa się, zamierza się pozbyć lub do którego pozbycia się jest zobowiązany. Odpady klasyfikuje się, uwzględniając źródło ich powstawania, właściwości oraz poszczególne składniki wpływające na to, że stają się odpadami niebezpiecznymi. Każdy, kto zbiera i przetwarza odpady, musi uzyskać konieczne zezwolenie. Tak wygląda teoria. Zbieranie lub magazynowanie odpadów Czym tak naprawdę jest zbieranie odpadów? To gromadzenie ich przed transportem, sortowanie oraz tymczasowe przechowywanie, czyli wszystkie te czynności, które wykonuje się, zanim dojdzie do ich ewentualnego przetworzenia. Natomiast czasowe magazynowanie odpadów może mieć różne formy. Pierwsza to wstępne magazynowanie przez ich wytwórcę, druga – tymczasowe magazynowanie przez firmę prowadzącą zbieranie odpadów, trzecia – magazynowanie przez prowadzącego ich przetwarzanie. Każdy może przetrzymywać odpady do roku, jeśli zostaną przekazane na składowisko lub do 3 lat w innych sytuacjach. Przetwarzanie odpadów Bardziej oczywistym wydaje się wyjaśnienie, czym jest przetwarzanie odpadów. Na przetwarzanie składa się zarówno odzysk, jak i unieszkodliwianie. Odzysk oznacza tutaj proces, dzięki któremu odpady staną się ponownie użyteczne. Przeważnie obejmuje to naprawę, czyszczenie albo sprawdzenie danych produktów. Kwestie prawne Już wiadomo, że aby zbierać lub przetwarzać odpady, należy uzyskać zezwolenie. Zezwolenie może wydać regionalny dyrektor ochrony środowiska – jeśli dotyczy to terenów zamkniętych, marszałek województwa lub starosta. Dokument ten otrzymuje się dopiero po przeprowadzeniu kontroli przez wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska z udziałem przedstawiciela właściwego organu kontroli. Każda firma, która wytwarza odpady, może zlecić gospodarowanie nimi wyłącznie podmiotom mającym właściwe zezwolenie lub koncesję, lub wpis do rejestru BDO, chyba, że działalność tego nie wymaga. Odpady – katalizatory Kwestia gospodarowania odpadami w postaci zużytych katalizatorów wygląda tak samo – tu również, aby móc je przetwarzać, zbierać, magazynować, a nawet transportować, należy mieć odpowiednie zezwolenia, o czym już kiedyś pisaliśmy na blogu. Ważne, żeby w każdej kwestii związanej z odpadami korzystać z usług profesjonalnych firm.

Dolnośląskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Oława TAK TAK TAK Marek 669 380 097
Brzezinki TAK TAK TAK Norbert 509 367 948
Biała TAK TAK TAK Andrzej 785 626 873
Kujawsko-Pomorskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Całe województwo NIE TAK TAK Łukasz 662 400 410
Całe województwo NIE TAK TAK Bartłomiej 666 327 947
Lubelskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Całe województwo TAK TAK TAK Bogdan 606 987 490
Chełm TAK TAK TAK Ireneusz 660 926 400
Puławy TAK TAK TAK Rafał 790 655 707
Lublin NIE TAK TAK Marek 517 308 419
Całe województwo NIE TAK TAK Paweł 693 726 643
Lubuskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Całe województwo NIE TAK TAK Krzysztof 665 887 774
Całe województwo TAK TAK TAK Andrzej 785 626 873
Łódzkie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Łódź TAK TAK TAK Rafał 662 770 000
Łódź TAK TAK TAK Łukasz 662 400 410
Bełchatów NIE TAK TAK Piotr 531 641 390
Pajęczno TAK TAK TAK Michał 792 066 808
Małopolskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Trzebinia TAK NIE TAK Dariusz 604611917
Tarnów TAK TAK TAK Kamil 726 776 172
Myślenice TAK TAK TAK Tomasz 733 514 323
Chrzanów TAK TAK TAK Dariusz 600 824 549
Kraków TAK TAK TAK Dariusz 600 824 549
Kraków i okolice NIE TAK TAK Aneta 793 090 399
Jordanów TAK TAK TAK Stanisław 798 778 792
Stary Sącz TAK TAK TAK Sebastian 739 229 229
Sułkowice TAK TAK TAK Ireneusz 886 147 758
Wieliczka TAK TAK TAK Tomasz 516 449 756
Wadowice TAK TAK TAK Jacek 507 175 350
Frydrychowice TAK TAK TAK Sławomir 502 120 030
Tomice TAK TAK TAK Sławomir 502 120 030
Mazowieckie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Warszawa / Pruszków TAK TAK TAK Bogdan 606 987 490
Całe województwo TAK TAK TAK Paweł 535 289 779
Ciechanów TAK TAK TAK Piotr 606 987 490
Warszawa NIE TAK TAK Marek 517 308 419
Sochaczew NIE TAK TAK Bogdan 606 987 490
Nasielsk TAK TAK TAK Daniel 504 311 587
Piaseczno TAK TAK TAK Kamil 535 289 779
Zakroczym TAK TAK TAK Robert 500 523 237
Opolskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Opole NIE TAK TAK Marcin 796 990 609
Namysłów TAK TAK TAK Ireneusz 669 946 290
Podkarpackie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Przemyśl TAK TAK TAK Łukasz 889 188 462
Rzeszów TAK TAK TAK Kamil 726 776 172
Rudna Mała TAK NIE TAK Tadeusz 881 250 054
Ceregowa TAK TAK TAK Aleksandra 785 932 249
Mielec TAK TAK TAK Arand 503 129 592, dodatkowy: 17 583 74 31
Sanok TAK NIE TAK Jacek 601 871 277
Podlaskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Całe województwo TAK TAK TAK Bogdan 606 987 490
Suwałki TAK TAK TAK Rafał 511 039 104
Białystok NIE TAK TAK Marek 517 308 419
Białystok TAK TAK TAK Piotr 690 470 628
Pomorskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Gdynia TAK TAK TAK Antoni 508 259 482
Gdynia TAK TAK TAK Daniel 576 555 145
Malbork TAK TAK TAK Bartłomiej 666 327 947
Nowy Staw TAK TAK TAK Bartłomiej 666 327 947
Śląskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Gliwice TAK TAK TAK Marcin 796 990 609
Czechowice-Dziedzice TAK TAK TAK Tomasz 694 717 717
Mysłowice TAK TAK TAK Marcin 796 990 609
Gliwice TAK TAK TAK Tomasz 694 717 717
Katowice NIE TAK TAK Marcin 796 990 609
Częstochowa NIE TAK TAK Damian 511 042 247
Koniecpol TAK TAK TAK Mariusz 782 012 796
Świętokrzyskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Miedziana góra TAK TAK TAK Mateusz 504 429 368
Ćmińsk TAK TAK TAK Damian 511 042 247
Michałów TAK TAK TAK Piotr 605 268 575
Tuczępy TAK TAK TAK Jacek 600 682 519
Warmińsko-Mazurskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Morąg TAK TAK TAK Daniel 602 712 043
Ełk TAK TAK TAK Jarek 502725084
Wielkopolskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Przeźmierowo NIE TAK TAK Michał 609 010 599
Całe województwo NIE TAK TAK Michał 609 010 599
Całe województwo NIE TAK TAK Grzegorz 732 740 075
Zachodniopomorskie
Miejscowość Punkt stacjonarny obsługi Dojazd do klienta Wycena po numerach Imię Telefon
Całe województwo NIE TAK TAK Daniel 576 555 145
Całe województwo NIE TAK TAK Jan 511 385 611